همشهری آنلاین: عکاسی برای شبیه‌سازی یکی از خلاقانه‌ترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌های فضایی،‌ سحابی‌ها،‌ از 200 فیبر نوری رنگارنگ در فضایی بسته استفاده کرد.

فابیان اوفنر عکاسی سوئیسی اهل زوریخ برای چهار هفته درحال تحقیق بر روی ساختارهای غول‌پیکر گازی بود که آن‌سوی کهکشان راه‌سیری قابل رصد هستند. وی سحابی‌ها را ساختار‌های شگفت‌انگیزی می‌داند که از هزاران هزار ستاره و کهکشان‌های رنگارنگ تشکیل شده و در فاصله چند میلیون سال نوری دورتر قرار دارند.

با این‌همه وی برای عکاسی از این پدیده‌ها از تلسکوپ استفاده نکرد،‌ در مقابل، خود با استفاده از 200 لامپ کوچک فیبر نوری به رنگ‌های آبی،‌قرمز و نارنجی این پدیده‌های کیهانی زیبا را شبیه‌سازی کرده و تصویر آنها را به ثبت رساند. و برای تامین نیروی این لامپ‌ها از سه باتری کوچک قلمی استفاده کرده است.

با دیدن تصاویری که اوفنر از این لامپ‌های ریز به ثبت رسانده این تصور به وجود می‌آید که تصاویر توسط یکی از تلسکوپ‌های قدرتمند ناسا به ثبت رسیده اما این پدیده‌های زیبا درحقیقت مشتی لامپ رنگارنگ و سه باطری قلمی هستند.

برخلاف ابعاد غول‌آسای سحابی‌های حقیقی که می‌توانند میلیونها بار بزرگتر از سامانه خورشیدی باشند،‌ ابعاد این سحابی‌ها از ابعاد کف دست اوفنر تجاوز نمی‌کردند.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴