همشهری آنلاین: مشاهده تصاویر فضایی که در شب از زمین به ثبت رسیده‌اند نشان می‌دهند کشور‌های غربی در هدر دادن انرژی و ایجاد آلودگی نوری مقصرتر از دیگر کشور‌های جهان هستند.

با دقت در این تصاویر جدید درخواهید یافت که تعدادی از کشورهای جهان سومی در آفریقا،‌جنوب آمریکا و بخشی بزرگ از آسیا در تاریکی کامل به سر می‌رند.

میزان مصرف برق سالانه در شهری مانند لندن 150 هزار گیگاوات ساعت است،‌ میزانی که با کل مصرف برق ملت‌هایی از قیبل پرتغال و یونان برابری می‌کند. این میزان مصرف برق باعث شده تا شهروندان شهر‌هایی از قبیل لندن نتوانند به دلیل بالا بودن آلودگی نوری ستاره‌های را ببینند.

این تصاویر شگفت انگیز توسط دانشمندی به نام فلیکس فاراند و با استفاده از اطلاعات به ثبت رسیده توسط ماهواره‌ها ثبت‌ شده‌اند و تفاوت میان مصرف جهان توسعه یافته و سوم را نمایش می‌دهند.

در میان این تصاویر می‌توان رودخانه نیل و سواحل آن‌ را که به شدت پرجمعیت است به خوبی در دل تاریکی مشاهده کرد. کشورهای آمریکایی با نوری زیاد می‌درخشند اما کشورهای آمریکای شمالی به اندازه کشور‌های آفریقای شمالی،‌ آسیای مرکزی،‌ هند و استرالیا کم نور هستند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹