همشهری آنلاین: منتخبان نهایی رقابت عکاسی بیولوژیکی Wellcome معرفی شدند،‌ تصاویری که جهان پنهانی و زیبایی‌ها و زشتی‌های علوم زیستی را آشکار کرده‌اند.

تصاویری از روند حرکت سلول سرطانی گرفته تا کریستال‌های کافئین،‌ به عنوان برندگان نهایی این رقابت عکاسی علمی معرفی شدند. تعدادی از این تصاویر از جمله کلوزآپی که از یک جلبک سبز به ثبت رسیده،‌ به شکلی ترسناک زیبا هستند.

برنده نهایی این رقابت تصویری از سطح مغز زنده‌است که توسط "رابرت لادلو" از موسسه نورولوژی کالیفرنیا طی یک عمل جراحی که برای درمان صرع انجام می‌گرفت به ثبت رسیده‌است. هیات داوران این عکس را تصویری شگفت‌انگیز از مغز انسان می‌دانند. آنچه باعث متفاوت بودن این تصویر نسبت به دیگر تصاویر به ثبت رسیده از مغز می‌شود این است که مغز در این تصویر زنده است.

به گفته "کاترین درایکات" رئیس انجمن Wellcome و یکی از اعضای هیات داوران جایزه عکاسی Wellcome از آن نظر بی‌نظیر است که برندگان در آن بر اساس توانایی‌های علمی و تکنیکی در کنار توانایی‌های زیبایی‌شناسانه آنها انتخاب می‌شوند. این افراد به انسانها امکان می‌دهند تا به علم نزدیکتر شوند و آن را از زاویه‌ای متفاوت ببینند.

عکاسی پزشکی یکی از دشوارترین انواع عکاسی به شمار می‌رود زیرا عکاس باید برای ثبت تصویری در کنار پزشکان حضور مداوم داشته باشد درحالی‌که شرایط نوری به هیچ وجه تحت کنترل نیست.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸