همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اسناد و بیمه‌نامه‌های مترو را منتشر کرد. طبق این اسناد هر ایستگاه تا 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بیمه بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بیست و ششم فروردین ماه امسال بود که سیل غیرمنتظره موجب خسارت‌هایی به بخش غربی خط چهار متروی تهران شد. خسارت‌هایی که بخش‌های دولتی به ویژه استانداری تهران در ابتدا آن را صدها میلیارد، پس از مدتی ده‌ها میلیارد عنوان کردند تا اینکه در نهایت شهرداری تهران رقم شفاف آن را 21 میلیارد تومان اعلام کرد.

همچنین در پی اعلام خسارت های وارد شده به خط 4 مترو، شهرداری تهران اعلام کرد که این بخش از مترو بیمه بوده و خسارت‌ها از آن طریق جبران می‌شود اما رسانه‌های دولتی و استانداری تهران عنوان کردند که متروی تهران بیمه نبوده است و این ادعای شهرداری تهران را کذب اعلام کردند؛ موضوعی که مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران را واداشت تا اسناد مربوط به بیمه را منتشر کند.

علی محمد قلی‌ها در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: گروه  خاصی از مجموعه دولت به بیمه فشار وارد می کنند تا خسارت پرداخت نشود از سوی بیمه بودن مترو را انکار می‌کردند که موجب شد اسناد آن را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی را از همان روزهای نخست با بیمه داشتیم و تاکید داریم که بیمه ایران باید این خسارت را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با ادعای اینکه حتی ممکن است مدیرعامل بیمه ایران در این رابطه برکنار شود، اظهار داشت: عده‌ای از مسئولان دولتی ادعا کردند که این بیمه برای سیل و آبگرفتگی نیست که آنها را به بخش الحاق شده در صفحه 9 رهنمون می‌کنم.

قلی‌ها درباره اینکه مترو مبلغی بابت این قرارداد به شرکت بیمه نپرداخته است به همشهری آنلاین گفت: از سی‌ام بهمن 91 جمعا مبلغ یک میلیارد و 376 میلیون تومان طی 6 فقره چک به شرکت بیمه پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: قرار بود بیمه ایران بلافاصله پس از حادثه خسارت مترو را پرداخت کند، اما این اتفاق رخ نداد و به بهانه بررسی‌های کارشناسانه هر هفته پرداخت چک‌ها را به تعویق انداخت.

به گفته قلی‌ها هر ایستگاه تا 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بیمه بوده است.

پیش از این مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفته بود که اگر تا پایان هفته جاری بیمه هزینه خسارت وارده را پرداخت نکند هفته آینده تمامی اسناد مترو با بیمه را منتشر خواهیم کرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸