همشهری آنلاین: آلمان رکورد تازه‌ای را در تولید الکتریسیته با استفاده از انرژی خورشید ثبت کرده است، به طوری که 22 گیگاوات انرژی نیروگاه خورشیدی خود تولید کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، آلمان که درنظر دارد تا سال 2022 عاری از انرژی هسته‌ای شود، اخیرا با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خود انرژی 22 گیگاواتی از خورشید گرفته که معادل خروجی 20 نیروگاه هسته‌ای است.

نوربرت آلنوش مدیر موسسه صنعت انرژی تجدید شدنی در مونستر، شمال آلمان اظهار داشت که این انرژی 50 درصد سهم انرژی ملی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تاکنون هیچ کشوری در این ابعاد الکتریسیته فتوولتائیک تولید نکرده است.

سال گذشته پس از فاجعه فوکوشیما، آلمان تصمیم گرفت به کشوری فاقد انرژی هسته‌ای تبدیل شود، اعتراضات علیه انرژی هسته‌ای درست پس از این فاجعه شکل گرفت و پس از بررسی‌ها، دولت مرکل تصمیم گرفت که آلمان 8 راکتور از 17 راکتور هسته‌ای خود را بلافاصله تعطیل کند.

این درحالی است آلنوش تأکید کرد که این دستاور نشان می‌دهد آلمان می‌تواند سهم بیشتری از نیاز خود به نیروی برق را با انرژی خورشیدی تأمین کند.

دولت این کشور در بازسازی زیرساخت‌های انرژی این کشور سرمایه گذاری‌های قابل توجهی کرده و تلاش کرده که از این سرمایه گذاری‌ها انرژی هسته‌ای را حذف کند، چرا که واحدهای تولید انرژی آلمان از سایر کشورهای جهان بسیار بیشتر است.

براساس یک گزارش از وزارت محیط زیست این کشور درحال حاضر مالیات دهندگان سالانه حدود 5 میلیارد دلار برای انرژی خورشیدی پرداخت می‌کنند. مرکل تاکنون تلاش کرده است که این قیمت‌ها را کاهش دهد اما این تلاش با مخالفت پارلمان این کشور رو به رو شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز