همشهری آنلاین: دانشمندان رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا که چشم فضایی خیره شده به سمت خورشید است، راه جدیدی برای نگاه کردن به ستاره‌ای یافته‌اند که به سیاره ما گرما می‌دهد

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این تصویر از رنگ‌های آبی و قهوه‌ای سطح درحال جوشش ستاره خورشید با دمای حدود 600 درجه سانتی گراد است که از طریق طول موجی رصد شده که فعالیت همیشگی آن را برجسته کرده است.

 

اسکات وسینر از مرکز فضایی گودارد گفت: هیچ علمی در پس این تصویر نیست، بلکه تنها زیبایی آن بوده که حائز اهمیت است.

یک سخنگوی ناسا گفت: در ویدئو منتشر شده، تصاویر این رصد خانه را کنار هم گذاشته است. درحالی که هیچ نکته خاص علمی در این فرآیند وجود ندارد اما این تصاویر از شیوه جدید نگاه کردن به خورشید بسیار زیبا است.

رصدخانه دینامیک خورشیدی در سال‌های اخیر بهترین تصاویر را از فوران و طوفان‌های خورشیدی فراهم کرده است. عصر فضا با دوره فعالیت‌های بسیار خورشید همراه شده است.

ایزوتوپ‌های صفحات یخی و حلقه‌های درختان که قدمت آنها را نشان می‌دهد به ما می‌گوید که این بیشینه دمای خورشید یکی از 24 مورد فعالیت زیاد خورشید طی 9300 سال گذشته است.

رصدخانه دینامیک خورشیدی (Solar Dynamics Observatory) نام یک رصدخانه خورشیدی متعلق به ناسا است که در مدار ژئوسنکرون واز ارتفاع 22300 مایلی، فعالیت‌های خورشیدی را با هدف کلی بررسی اثرات خورشید بر محیط اطراف و جو زمین زیر نظر دارد.

دانشمندان با کمک این تلسکوپ به پیش بینی طوفان‌های خورشیدی می پردازند تا از اثرات مخرب این طوفان‌ها بر ماهواره‌هایی که در مدار هستند و ایستگاه‌های فضایی که مسکونی هستند جلوگیری کرده و همچنین به شناخت بیشتر رفتار نزدیک‌ترین ستاره به زمین برسند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷