همشهری آنلاین: "گلایدر شیرین" نام جونده‌ای شگفت انگیز است که به دلیل علاقه شدیدش به مواد شیرین به این شکل نامگذاری شده است،‌ جانداری که شبیه به یک سنجاب کوچک بوده و از توانایی پرواز برخوردار است.

"گلایدر شیرین" یا "پوسام پرنده" جونده‌ای دوست داشتنی است که می‌تواند به راحتی پرواز کرده و خود را از یک درخت به درختی دیگر برساند. با وجود توانایی حیرت انگیز این جاندار در پرواز،‌ گلایدر شیرین در اصل مانند کانگوروها تنها یک کیسه دار است.

زمانی که بدن این جاندار کشیده می‌شود،‌ لایه‌ای از پوست میان پنجه‌های جلویی و پشتی دست و پایش باز شده و مانند یک چتر نجات عمل می‌کند،‌ به این شکل به این جاندار سنجاب مانند امکان می‌دهد در یک جهش مسافتی برابر ده‌ها متر را پرواز کند. گلایدرهای شیرین بومی استرالیا هستند و محبوبیت ناگهانی آنها به عنوان حیوان خانگی باعث ایجاد بازار سیاهی برای شکار و فروش آنها شده است.

این جاندار از خزی نرم و سمور مانند برخوردار است که نواری سیاه رنگ تمامی طول بدنش را پوشانده است،‌ همچنین لکه‌های سیاهرنگی نیز بر روی چهره این جاندار وجود دارند. ابعاد بدن گلایدر شیرین 14 تا 15 سانتیمتر بوده و دم بلند آنها نیز طولی به همین اندازه دارند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این جاندار تواناییش در حل مسائل است،‌ به گفته دانشمندان توانایی این جانداران در حل مسائل به اندازه توانایی یک کودک دوساله انسان است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸