همشهری‌آنلاین: ماهیگیران پاکستانی برای بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری از آبهای لنگرگاه شهر بندری کراچی مجبور شدند حداکثر از 5 جرثقیل استفاده کنند.

روز سه‌شنبه 7 فوریه 2012 (18 بهمن) جمعیت انبوهی از تماشاگران در لنگرگاه شهر بندری کراچی پاکستان شاهد از آب بیرون کشیدن لاشه یک کوسه نهنگی 12 متری بودند که بین 6 تا 7 تن وزن داشت.

این کوسه نهنگی را 10 روز قبل یک ماهیگیر محلی در فاصله 150 کیلومتری آبهای ساحلی در دریای عرب بی‌هوش پیدا کرد اما زمانی که این ماهی غول پیکر از آب بیرون کشیده شد مرده بود.

به گزارش مهر به نقل از سی. بی. اس، ماهیگیران در ابتدا برای بیرون کشیدن این کوسه نهنگی از آب دو جرثقیل آوردند اما لاشه بسیار عظیم این جانور آبزی بسیار سنگین‌تر از آن بود که دو جرثقیل کافی باشد.

به همین دلیل، سه جرثقیل دیگر نیز آورده شد و سرانجام ماهیگیران موفق شدند با 5 قرقره این حیوان را بالا بکشند و آن را به قیمت 1.7 میلیون روپل (18 هزار دلار) بفروشند.

کوسه نهنگی بزرگترین ماهی در آبهای گرم دنیا است. این حیوان از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونه نفوذپذیر معرفی و از سال 2008 در لیست قرمز این سازمان وارد شد.

هرچند این گونه، جثه‌ای عظیم و ترسناک دارد اما ماهی بسیار مهربان و بی‌آزاری است و بارها به شناگران دریاهای گرم اجازه داده است که سوارش شوند. خوراک کوسه نهنگی موجودات ریز دریایی است.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳