همشهری آنلاین- ندا شریف: برای مرتب ماندن هر اتاق ریز نکته‌هایی وجود دارد که با به کار بردن آن‌ها برای هر وسیله‌ای جای مخصوص وجود خواهد داشت.

در بسیاری از خانه‌های بزرگ، دو طبقه یا دوبلکس، حدفاصل بین در ورودی تا اتاق‌نشیمن، فضایی به عنوان راهرو ورودی، زیر پله یا پاگرد است که از آن می‌توان برای قرار دادن وسایل ضروری استفاده کرد.

1- یک کاناپه در این قسمت قرار دهید. سعی کنید رویه آن متحرک و داخل آن جایی برای قرار دادن وسایل اضافی داشته باشد.

2- قلاب‌ها راه‌حل ساده و ارزانی برای مرتب ماندن لباس‌ها هستند. برای وسایل همه اعضاء خانواده از کت و شلوار گرفته تا چتر، کیف، کوله‌پشتی و غیره جایی مخصوص داخل جالباسی در نظر بگیرید.

3- کفش‌ها همیشه پشت در ورودی جمع می‌شوند. پس راهی برای سر و سامان دادن به آن‌ها پیدا کنید.

اگر استفاده از جاکفشی برایتان سخت است، از یک سبد حصیری بزرگ برای قرار دادن کفش‌ها استفاده کنید تا پیدا کردن کفش‌ها سریع و آسان باشد.

4- ظاهری زیبا ایجاد کنید. از قفسه، جعبه و سبدهای مختلف با برچسب‌های زیبا برای قرار دادن وسایل استفاده کنید و آن‌ها را طوری قرار دهید که در بدو ورود با باز شدن در، محیط زیبا و جذاب باشد.

5- جایی برای قرار دادن بسیاری از وسایل
راهرو ورودی هر اندازه که باشد، می‌توانید از آن برای قرار دادن بسیاری از وسایل استفاده کنید تا مجبور نباشید آن‌ها را تا داخل خانه ببرید.

فهرستی از وسایلی مانند چتر، دستکش، بارونی، کت، شلوار، مانتو، کفش، کلید و غیره تهیه کنید و برای هر کدام جایی در کنار در ورودی یا راهرو در نظر بگیرید.

www.bhg.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵