همشهری آنلاین - هلن صدیق بنای: شگفت انگیزترین برجی که کشور مکزیک تصمیم گرفته است بسازد در عمق 300 متری زمین بصورت معکوس ساخته می‌شود

طراحی و ساخت این گونه برج‌ها باعث خواهد شد که عبارت " آسمان خراش" به "زمین خراش" تغییر یابد. نظر شما چیست؟

از این به بعد، به جای اینکه بگویم  آسمان خراشی به ارتفاع 200 متر باید بگوییم زمین خراشی به عمق 300 متر... جالبه نه؟

مهندسین معماری مکزیک، طرح زیبا و عجیبی از یک برج معکوس 65 طبقه‌ای در عمق 300 متری زمین ارائه دادند که برای ساخت پذیرفته شده است.

این ایده یعنی ساخت برج معکوس در مرکز پایتخت مکزیک برای مبارزه با قوانین ساخت برج‌ها در این کشور است.

در حال‌حاضر، براساس قوانین جدید مکزیک، حداکثر طبقات مجاز برای‌ برج‌ها، هشت طبقه است، بیشتر از آن غیر مجاز است. همچنین، تخریب ساختمان‌های قدیمی در این کشور ممنوع است.

پروژه برج معکوس دارای طراحی جالبی است. مهندسین آن، 10 طبقه از این برج را برای واحدهای مسکونی، تجاری و موزه طراحی کرده‌اند، 35 طبقه برای واحدهای اداری در نظر گرفته‌اند و بقیه طبقه‌ها به مراکز فرهنگی، تفریحی و پارکینگ اختصاص یافته است. در واقع این زمین خراش برای خود یک شهرک کوچک با تمام امکانات خواهد بود. 

"ااستبان سوارز " مهندس ارشد و مدیر پروژه برج معکوس در باره این طرح گفته است که این برج به صورت هرم وارانه در فضایی به مساحت 775.000 متر  در میدان شهر مکزیکو‌سیتی ساخته خواهد شد.

 سطح این هرم، از شیشه خواهد بود تا ورود اشعه خورشید به داخل بخش‌های مختلف این برج معکوس، راحت‌تر انجام گیرد. تهویه مناسب و نور طبیعی اسکان در این سازه را لذت بخش خواهد ساخت.

همچنین او اضافه کرد که این برج یک مرکز فرهنگی، تفریحی بزرگ در چند طبقه خواهد داشت. و من باور دارم که این طرح نه تنها مدیران شهری بلکه همه شهروندان را خشنود و راضی خواهد ساخت.

 همچنین بر این باورم که روزی این برج به یک مرکز توریستی بزرگ دنیا تبدیل‌خواهد شد. منطقه توریستی پر درآمد برای شهروندان که در نهایت درآمد حاصل از آن به آبادانی هرچه بیشتر کشور منجر خواهد شد.

صاحب نظران در باره این طرح می‌گویند؛ این طرح تحول عظیمی در سازه‌ها و ساختارهای معماری بوجود خواهد آورد.

http://realtybiznews.com//

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷