همشهری آنلاین- ندا شریف: در چیدمان اتاق کودک، همیشه این مشکل وجود دارد که این همه اسباب‌بازی در اندازه‌های مختلف را کجا قرار دهیم تا ضمن دسترسی کودک، اتاق مرتب هم باشد. ما برای این کار راه‌حل داریم.

1- وسایل بازی کودکان را می‌توانید داخل سبدهای مختلف قرار دهید. برای نظم و ترتیب بیش‌تر، آن‌ها را داخل سبدهای حوله‌ای و دکوری به دیوار وصل کنید. هنگام نصب قد کودک خود را در نظر بگیرید.

2- از قفسه‌هایی با ارتفاع‌های مختلف استفاده کنید. جعبه‌های فایبرگلاس در اندازه‌های مختلف برای قرار دادن اسباب‌بازی‌های ریز و درشت بسیار مناسبند. بهتر است قفسه‌ها طوری باشند که جعبه‌های لبه‌دار مانند کشو داخل آن (چارچوب دراور مانند) قرار بگیرند.

سعی کنید هر کدام از جعبه‌ها به رنگ‌های مختلف، مناسب با اتاق کودک باشد تا او بتواند به راحتی هر وسیله تفکیک شده‌ای را پیدا کند.

3- جای خاص و نیمکت مانندی با ام‌دی‌اف نزدیک کتابخانه یا قفسه کتاب‌ها برای مطالعه و کتاب خواندن او اختصاص دهید. روی نیمکت، تعدادی کوسن برای استراحت موقت وی قرار دهید.

سعی کنید این قسمت از سطح زمین بالاتر بوده و در زیر آن جعبه‌ای از همان جنس (ام‌دی‌اف) قرار دهید تا نهایت استفاده را از فضا ببرید. از مزایای این طراحی آن است که کودک بعد از خواندن کتاب می‌تواند جعبه زیری را بیرون آورده، تمام وسایل روی نیمکت را داخل آن قرار دهد. با کشیدن جعبه به کنار تخت و جایگزین کردن صندلی به جای آن می‌تواند از این فضا به عنوان میز تحریر استفاده نماید. با نصب یک چراغ مطالعه دکوراسیون این قسمت کامل می‌شود.

کتابخانه دیواری را  جایی نصب کنید که او بتواند به تنهایی به کتاب‌ها دسترسی داشته و خود از میان آن‌ها بدون کمک شما کتاب مورد علاقه‌اش را انتخاب کند.

4- قرار دادن جعبه‌های مختلف داخل کمد، ضمن آن که باعث می‌شود از کل فضای کمد استفاده کنید به کودک هم در پیدا کردن وسایلش کمک می‌کند.

5- قرار دادن عروسک‌های نرم داخل جعبه‌های اسباب‌بازی قابل انعطاف باعث می‌شود کودک به آن‌ها دسترسی داشته، احساس امنیت کند. به خصوص اگر آن‌ها را زیر تختش قرار دهید، او اطمینان خاطر پیدا می‌کند که به جز وسایل مورد علاقه، چیزی به نام هیولا یا مورد ترسناکی زیر تخت وجود ندارد. برای جای اسباب‌بازی زیر تخت بهتر است از نوع نرم و دردار شبیه به چمدان استفاده کنید.

6- دختربچه‌ها در یک سن خاص به پرو لباس بسیار علاقه پیدا می‌کنند و با عوض کردن دائم لباس، خود را در قالب شخصیت‌های مختلف می‌بینند. گوشه خاصی را نزدیک کمد، برای تغییر لباس او اختصاص دهید. در این قسمت؛ آینه، دیوارکوب و چند گیره رخت‌آویز نصب کنید. سعی کنید لباس‌ها را در ارتفاعی قرار دهید که امکان دسترسی به آن‌ها بدون کمک، برای او وجود داشته باشد.

7- در دکوراسیون اتاق کودک و انتخاب اسباب‌بازی از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید و از تک‌رنگی بپرهیزید.

http://www.ikea.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز