همشهری آنلاین: هتل‌داران همواره در صدد داشتن بهترین هتل از نظر امکانات و در بهترین نقاط گردشگری هستند. همین موضوع سبب شده که آنها هر کدام از آنها هتل خود را خاص‌تر معرفی کنند

در مجله آشنایی با هتل‌های معروف دنیا، تعدادی از هتل‌های خاص جهان نیز بررسی شده‌اند:

تا سال 2011 بلندترین هتل جهان در هنگ‌ کنگ ساخته شده است. این هتل شعبه‌‌ای از هتل‌های لوکس زنجیره‌ای ریتس کارلتن است

هتل ریتس کارلتن (Ritz-Carlton) سال 2010 با ۱۱۸ طبقه در جزیره هنگ ‌گنک افتتاح شد. استخر این هتل در ارتفاع ۵۰۰ متری فضای آرامش‌بخشی برای شنا کردن مهمانان عرضه می‌کند. این آسمانخراش بلندترین برج شهر هنگ‌ کنگ نیز محسوب می‌شود.

برای هتلداران نه تنها بلندترین هتل، بلکه داشتن عنوان کوچکترین هتل هم از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. این عنوان متعلق به هتلی نقلی به نام «پونتا گرانده» در یکی از جزایر قناری است.

ساختمان این هتل 3 ستاره در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و کنار ساحل زیبای جزیره هیرو قرار دارد. این هتل دارای رستورانی کوچک و 4 اتاق است که در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

اما بیشترین تعداد اتاق را هتلی در لاس ‌وگاس دارد. این هتل با نام والنتین با ۷ هزار اتاق در میان هتل‌های رنگارنگ موجود در این شهر رکورددار است.

افتخار داشتن باریکترین هتل جهان به شهر پراگ در جمهوری چک تعلق دارد. عرض ساختمان این هتل تنها ۳ متر و ۲۸ سانتی‌متر است.

هتل کلمنتین اولد توان متعلق به قرن ۱۴ میلادی و از آثار باستانی واقع در مرکز شهر پراگ محسوب می‌شود.

گرانترین سوئیت جهان را می‌توان در هتل 5 ستاره پرزیدنت ویلسون در ژنو سوئیس رزرو کرد. سوئیت پنت‌هاوس ژنو ۱۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و قیمت اقامت یک شب در آن ۴۰ هزار یورو است. مهمانان در قبال پرداخت این هزینه هنگفت از امکانات آسایشی متعددی برخوردار هستند.

این سوئیت ۱۲ اتاق و ۱۲ حمام و دستشویی دارد. میز بیلیارد، تلویزیونی بسیار بزرگ، باشگاه ورزشی اختصاصی و بالکن وسیع با دیدی رو به دریا از دیگر مزایای گرانترین و بزرگترین سوئیت جهان هستند.

معمولا نشان 5 ستاره برای هتل‌ها گویای بالاترین میزان کیفیت و خدماتی است که هتلی به مهمانان خود ارائه می‌دهد. اما هتل برج العرب در دبی هفت ستاره است. این هتل با ۳۰۰ متر ارتفاع تا چندی پیش بلندترین هتل جهان محسوب می‌شد.

ترکیه هم با توجه به صنعت پر رونق گردشگری خود توانسته با هتلی به نام «آدم و حوا» در ردیف کشورهای دارای منحصر به ‌فردترین هتل‌های جهان جای گیرد.

بار این هتل با طول ۹۶ متر طولانی‌ترین بار جهان محسوب می‌شود. هتل «آدم و حوا» در عین حال استخری به طول ۱۴۰ متر دارد که دو برابر استخرهای استاندارد در بازی‌های المپیک است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز