همشهری آنلاین - ندا شریف: در ساخت خانه‌های مدرن به محیط اطراف و پیرامون نیز به همان اندازه محیط داخل توجه می‌شود تا حس پاکیزگی در کل فضای خانه احساس شود. این مهم با میزان هوای سالم، درجه حرارت یکنواخت حاصل از کف و سیستم انرژی تجدیدپذیر تحقق پیدا می‌کند

خانه کانونی است که کلیه اعضاء خانواده در آن با هم در ارتباطند. سلیقه و علایق آن‌ها، با وسایل تهیه شده از گشت‌وگذارها و مسافرت‌ها یا با هنر شخصی آن‌ها نمود پیدا می‌کند.

تصاویر فوق نمونه‌ای از یک خانه سبز است که در آن از رنگ‌‌های قرمز و نارنجی به عنوان رنگ‌های شاد و زنده استفاده شده است.

ایوان همکف و در واقع ورودی خانه با پله‌های ایمن، محل تجمع خانواده در مناسبت‌های مختلف است.

کل تراس طبقه دوم دارای منظره‌ای زیبا با پوشش سبز گیاهی است. گیاهان خوراکی و قابل استفاده‌اند، به این ترتیب ضمن برخورداری از طبیعتی زیبا، امکان استفاده از سبزیجات تازه نیز برای خانواده فراهم می‌شود. در نقاط باران‌خیز از آب باران برای آبیاری آن‌ها استفاده می‌گردد. حس شگفت‌انگیز حاصل از منظره‌ئ زیبای درختان انبوه و گل‌های زیبا که تنها یک در شیشه‌ای با آن‌ها فاصله است، فراموش‌نشدنی است.

با نصب صفحات خورشیدی 2.5 کیلوواتی در تراس دوم %30 برق مورد نیاز خانه تامین می‌شود.

این ساختمان جزو ساخت‌وسازهای مقاوم است. استفاده از مصالح و پنجره‌های مقاوم در برابر طوفان‌های ساحلی، استفاده از اسپری کف‌مانند برای ایجاد سطح عایق‌مانند در دیوارها و پر کردن فاصله بین دو ستون‌های آهنی، ترکیب سیمان و الیاف در قسمت بیرونی برای دوام بیشتر که نیازی به تعمیر و نگهداری نداشته باشد، استفاده از کاشی تراورتن در ورودی‌ها، کاشی‌های شیشه‌ای بازیافت شده در حمام و چوب بامبو در کف‌پوش که به سرعت تجدیدپذیراست، از ویژگی‌های آن است.

با سیستم برق خورشیدی، سیستم آب‌گرم خورشیدی، کف گرمایشی، سیستم آبی هوا، دستگاه تهویه که انرژی را برمی‌گرداند، اسپری کف‌مانند برای عایق، تهویه کامل خانه، سیستم تصفیه ضد حساسیت، حداقل استفاده از مواد شیمیایی در رنگ، استفاده از مواد مقاوم در کف ساختمان، تدبیر استفاده از آب باران با تشکیل چاه‌های دستی و سطحی، استفاده از سیستم تهویه سنسوردار در حمام و ... می‌توان مدرک طلایی LEED را که حاصل تلاش برای رسیدن به خانه‌ای سبز است، به آن اعطا کرد.

http://designitgreener.com  

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷