همشهری آنلاین: یک فروند هواپیمای کاملا خورشیدی سوئیسی روز جمعه 13 می اولین پرواز بین المللی خود را انجام داد و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت به بروکسل رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، این هواپیمای زیستی تک سرنشین که Solar Impulse نام دارد تنها از طریق پیل‌های خورشیدی انرژی خود را تامین می‌کند.

این هواپیما اولین پرواز آزمایشی خود را در شب بین 7 و 8 جولای 2010 به مدت 24 ساعت انجام داد و توانست در طول پرواز شبانه خود انرژی ذخیره شده در طول روز را استفاده کند.

Solar Impulse هواپیمایی به طول 21.85 متر، ارتفاع 6.40 متر و وزن هزار و 600 کیلوگرم است و بال‌هایی به طول 63.40 متر دارد.

این هواپیما دارای 4 موتور الکتریکی با توان 7.46 کیلووات برای هر موتور است. این موتورها را محققان پلی تکنیک فدرال سوئیس در لوزان ساخته‌اند.

Solar Impulse روز جمعه 13 می در ساعت 08:40 بامداد به وقت محلی از پایگاه "پایرن" در غرب سوئیس با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت پرواز کرد و در ساعت 21:38 در فرودگاه "زاونتم" بروکسل به زمین نشست.

این اولین پرواز این هواپیمای خورشیدی به خارج از مرزهای سوئیس بود خلبان این نمونه آزمایشی "آندره بوشبرگ" بود که به همراه "برترند پیکارد" سرپرستی این پروژه را به عهده دارد.

این هواپیما تا ارتفاع 3 هزار و 600 متری بالا رفت و از آسمان فرانسه و لوگزامبورگ عبور کرد. Solar Impulse در فرودگاه بروکسل از 23 تا 29 می و همزمان با "هفته سبز" معرفی خواهد شد. هفته سبز، بزرگ‌ترین کنفرانس سالانه بررسی سیاست‌های اروپا در قبال محیط زیست است.

سپس این هواپیما به پاریس می‌رود و از 20 تا 26 ژوئن در نمایشگاه بین المللی هوانوردی و فضا شرکت می‌کند.

Solar Impulse سال گذشته اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و قرار است یک نسخه جدید آن بین سال‌های 2013 و 2014 سفر دور دنیا انجام دهد.

بر روی سطح بال‌ها و دم این هواپیما 11 هزار و 628 پیل فتوولتائیک نصب شده‌ است که یک توان معادل توان اولین هواپیمای تاریخ که در 1903 به دست برادران رایت ساخته شد را تولید می‌کنند.

پلی تکنیک فدرال لوزان و آژانس فضایی اروپا بخش علمی و هوانوردی این پروژه را به عهده داشته‌اند و از آوریل 2008 پروژه ساخت این هواپیما از سوی کمیسیون اروپا حمایت شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸