همشهری آنلاین- فرانک عطیف: فرودگاه فرانکفورت یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپاست.

فرودگاه اولیه در سال 1936 تاسیس شد و در آن زمان دومین فرودگاه بزرگ در آلمان بود.طراحی و تصمیم برای ساخت فرودگاهی جدید در جنوب فرانکفورت از سال 1930 وجود داشت اما در آن زمان‌ها به‌خاطر شرایط کنار گذاشته شد.بعد از سال 1933 رژیم نازی طرح‌ها را بررسی  کرد و ساخت فرودگاه را آغاز کردند.

در طول جنگ‌جهانی دوم از این فرودگاه برای پروازهای نظامی استفاده می‌شد.فرودگاه تا سال 1958 زیاد توسعه پیدا نکرد.در این سال بود که ترمینال جدید مسافربری‌اش یا همان ترمینال 1 باز شد.

در سال 1957 باندهای فرودگاه تا 3هزار متر و دوباره در سال بعد تا 3هزار و 900 متر دیگر افزایش پیدا کرد.

در سال 1962 مسئولان فرودگاه تصمیم گرفتند یک ترمینال دیگر(ترمینال میته) و بزرگ‌تر با ظرفیت 30 میلیون مسافر در سال بسازند.ساخت این ترمینال در سال 1965 آغاز و برای استفاده عموم در سال 1972 افتتاح شد.

باند جدید دیگری در سال 1984 به‌بهره‌برداری رسید.کار بر روی  ساختمان ترمینالی جدید در سال 1990 آغاز و ترمینال 2 در سال 1994 باز شد.

مرکز اصلی استار الاینس در این فرودگاه قرار داردو همچنین خطوط هوایی بسیاری از سراسر جهان به این محل پرواز دارند.

طبق اطلاعات ارائه‌شدن توسط مسئولان این فرودگاه،هیچ فرودگاه اروپایی دیگری به اندازه فرودگاه فرانکفورت پرواز مستقیم به سئول و شانگهای ندارد.

فرودگاه

بیش از 120 خط هوایی در فرودگاه فرانکفورت  در طی هفته به 307 مقصد در 109 کشور جهان، حدود 4هزار و 650 پرواز مستقیم دارند.

از این فرودگاه تا مادرید، لندن، مسکو یا آتن 3ساعت، تا شیکاگو 9 و تابمبئی یا گوانگ‌ژو 11 ساعت فاصله پروازی است.

هر روز 150هزار مسافر در فرودگاه فرانکفورت آمد و شد دارند.

تقریبا30درصد مسافران با ترن به فرودگاه می‌آیند و مسافرانی که زمینی می‌خواهند از فرودگاه خارج شوند با یکی از 390 ترن موجود در حال حاضر،به دیگر مقصدها در منطقه و کل اروپا می‌روند.برای سرویس دهی این قطارها بیش از 160نفر مشغول
 به کارند.

به گفته سایت رسمی این فرودگاه، مفهوم همسایگی و نزدیکی در اینجا بازبینی و دوباره تعریف شده است.

در فرودگاه فرانکفورت حدود 220 فروشگاه، بار و رستوران وجود دارد.

تا سال 2015 قرار است محوطه مربوط به خرید به 42هزار و 500 متر مربع برسد.

برای حرکت همگام با افزایش میزان پروازها و حمل‌و‌نقل هوایی و تامین پیش‌ نیازها ، یک باند فرود اضافی، ترمینال سوم و محل تعمیر و نگهداری" ای 380 " در حال ساخت است.

به‌زودی 8 میلیون مسافر در سال می‌توانند در این فرودگاه جا‌به‌جا شوند. ترمینال 1 و 2 در حال روز‌آمد و مدرن‌شدن است .قرار است در جنوب فرودگاه "شهرِ بار شماره 2" به مساحت 27 هکتار ساخته شود.این بخش مکان وسیعی برای دست‌اندرکاران بار و کالا ایجاد خواهد کرد.

فضای دور و بر فرودگاه برای پوشش هرگونه نیازی کافی است.تمام پروژه‌های توسعه شامل اداره‌های مربوط به  انواع و اقسام طرح‌ها و خواسته‌ها ، هرکدام مشخصه‌های خاص خودشان را دارند:

* معماری منحصر به‌فرد مرکز خط‌هوایی فرانکفورت قرار است علامت و مشخصه جدید "شهر فرودگاهی" بشود.این بخش ویژه محیط کاری خاصی با سالن سمینار، فروشگاه، رستوران و دو هتل هیلتون را دربر می‌گیرد.

*باغ‌های  ورودی جدید، بخش شرقی شهر‌هوایی را با شهرسازی زنده همراه با سبزی آرامش‌بخش غنی خواد کرد.

*جایگاه مونشف در شمال‌غربی شهر فرودگاهی بزرگ‌ترین پارک تجاری در نطقه راین خواهد بود که شرکت‌های تدارکاتی ، بخش‌های تجاری مربوط به فرودگاه و امور این‌چنینی در آن مستقر خواهند بود.

این فرودگاه داروخانه ، محل عبادت و انجام اعمال مذهبی و محل بازی برای بچه‌ها هم دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز