همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان انگلیسی با کاوش در جنگل‌های آسیای جنوب شرقی موفق شدند گونه‌ای جدید از خزندگان را که یک افعی چشم یاقوتی است شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان بین سال‌های 1999 تا 2004 نمونه‌هایی از این افعی را در تایلند، لائوس و ویتنام پیدا کردند و آنها را برای یافتن ویژگی‌های آناتومیکی و ژنتیکی و با هدف طبقه بندی گونه‌های جدید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند.

"آنیتا مالهوترا"، زیست شناس مولکولی دانشگاه بنگور در انگلیس در این خصوص توضیح داد: "ما تنها چند نمونه از این گونه را می‌شناسیم و در حقیقت افراد کمی در دنیا امکان دیدن این مار را دارند. می دانیم که زیستگاه این حیوانات واقعا اندک است."

مالهوترا و همکارانش علاوه بر این گونه جدید افعی که Cryptelytrops rubeus نام دارد موفق شدند یک گونه دیگر بسیار شبیه به آن را با چشم‌های درخشان در جنوب شرقی کامبوج کشف کنند که Cryptelytrops cardamomensis نام دارد.

مالهوترا در مورد تغذیه این خزندگان می‌گوید: " واقعا سخت است که بدانیم این خزندگان از چه تغذیه می‌کنند. مارها دستگاه هاضمه بسیار فعالی دارند و تقریبا می‌توانند همه چیز به جز چند مورد به خصوص مثل موهای پستانداران، را هضم کنند. بنا بر این یک قورباغه به حدی قابل هضم است که تقریبا هیچ باقی مانده‌ای از آن در معده مار نمی‌ماند."

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴