همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: هنر مجسمه سازی زیبا از اسب‌ها و سایر حیوانات توسط یک بانوی هنرمند.

 

 


خانم هرتر جانش متولد 1948 یک هنرمند مجسمه ساز انگلیسی است. او در دانشگاه هنرهای زیبای گلدن اسمایت لندن تحصیل کرده است.

علاقه زیاد او به اسب ها علت اصلی خلق این مجسمه های چوبین زیبا شده است. چرا که بیشتر کارهای او  بر روی آنوتومی و فرم های مختلف اسب ها است. این هنرمند دارای اصطبل شخصی و چند اسب و مادیان زیبا است. در واقع  او با کار پرورش و ساخت مجسمه های هنری ازاسب ها و سایر حیوانات زندگی می کند.

مجسمه های او ترکیبی از شاخه، خزه‌، برگ های سوزنی و ریشه های خشکیده درختان است. او مهارتی خاص در ترکیب و خلق این مجسمه ها دارد. با نگاه به هیبت های چوبین او ، حس طبیعی بودن، حرکت و زیبایی را در آنها احساس خواهید کرد.

او در خصوص کارهایش می گوید: "از اینکه پا روی رد پای دیگران بگذارم یا اینکه دنباله روی سبک های دیگران باشم خسته شده بودم.

به همین دلیل تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم و سبک خاص خودم را دنبال کنم، استقلال هنری داشته باشم نه اینکه تابع و پیرو دیگران باشم.

من بیشتر فرم ها و حالت های مجسمه هایم رو به صورت تصادفی طراحی می کنم و هیچ طرح و ایده از پیش طراحی شده ندارم. همین، باعث نوآوری و خلاقیت در کارهای هنری من شده است. "

منزل و محل کار این هنرمند که بر روی یک تپه روستایی مشرف به دریا است، مجموعه نفیسی از بهترین آثار یعنی همان اسب‌های چوبین  و البته سایر حیوانات را در خود جای داده است.

حیوانات دیگری که او بدان ها پرداخته است شامل؛ خرس، گوزن، سنجاب، گراز و ... که همه ی آنها به همان زیبایی و قدرتی که در ساختار اسب هایش دیده می شود، هستند.

http://www.jansch.freeserve.co.uk

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹