همشهری آنلاین: شرکت RIM تولید کننده گوشی‌های بلک‌بری به تازگی کامپیوتر تبلت خود به نام PlayBook‌ را رونمایی کرد

به گزارش اسوشیتدپرس، این تبلت اوایل سال میلادی 2011 در چند کشور و چند ماه بعدتر در سراسر جهان به فروش خواهد رسید. PlayBook دارای مانیتور 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل خواهد بود. ابعاد آن 5.1 اینچ در 7.6 اینچ است و 0.9 پوند وزن دارد.

 RIM برای این تبلت دو دوربین 3 و 5 مگاپیکسلی در جلو و عقب طراحی کرده‌است و نمایشگر آن قدرت پخش تصاویر HD 1080p را خواهد داشت. HTML5، پشتیبانی از نرم‌افزار فلش 10.2، ادوبی ایر، خروچی میکرو HDMI، میکرو USB و شبکه چندرسانه‌ای DLNA از دیگر قابلیت‌های این تبلت است.

 قلب تپنده Playbook را پردازنده 1 گیگاهرتزی دو هسته‌ای و یک RAM یک گیگابایتی کار می‌کند و RIM‌ یک سیستم عامل اختصاصی به نام QNX  برای آن طراحی کرده‌است.

هنوز قیمتی برای این تبلت اعلام نشده ولی خبرهای حاکی از آن است که بین 500 تا 1000 دلار دامنه قیمت Playbook خواهد بود. RIM در مراسم رونمایی از این تبلت در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که اولین مدل‌های آن تنها دارای مودم Wi-Fi خواهد بود ولی در آینده گیرنده 3G و 4G نیز به آن اضافه خواهد شد.

 بسیاری این محصول جدید RIM‌ را رقیب تبلت‌های دیگر شرکت‌ها از جمله آی‌‌پد می‌دانند ولی به نظر می‌رسد علاقه رؤسا و کارمندان شرکت‌های بزرگ اقتصادی به مصحولات این شرکت موقعیت منحصر به فردی برای PlayBook‌ در بازار تبلت ایجاد می‌کند

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲