همشهری آنلاین: مجری خط 7 مترو تهران گفت: بزرگترین دستگاه مکانیزه حفار تونل ریلی (TBM) که اخیرا وارد کشور شده در دهه فجر آغاز به کار خواهد کرد و به وسیله این دستگاه به طور متوسط قادر به حفر روزانه 15 متر از تونل مترو در خط 7 خواهیم بود.

مهندس سیادت موسوی در حاشیه بازدید مدیران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از خط 7 مترو و مراحل راه‌اندازی بزرگترین دستگاه تونل کن اتوماتیک با بیان این مطلب اظهار کرد: درحال حاضر مراحل مونتاژ و راه اندازی این دستگاه در حال اجرا است و در دهه فجر بهره برداری آزمایشی از بزرگترین دستگاه تونل کن اتوماتیک صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با به کارگیری دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) قادر به حفر روزانه 15 متر از تونل مترو در خط 7 مترو خواهیم بود در حالی که هم اینک با روش‌های معمول در هر جبهه کاری حدود یک متر در روز حفاری صورت می‌گیرد.

مجری خط 7 مترو تهران با تاکید براینکه به کارگیری دستگاه حفار اتوماتیک علاوه بر افزایش سرعت ساخت و توسعه مترو دارای مزایای بسیار زیادی است گفت: ایمنی بالا در حفر تونل‌ها یکی از ویژگی‌های بارز به کارگیری این دستگاه‌ها است زیرا دستگاه حفار اتوماتیک  براساس تعادل فشار زمین حرکت می‌کند و به همین دلیل حتی در خاک‌های سست هم حفر زمین با ایمنی بالا صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خط 7  یکی از خطوط مهم مترو در تهران است که از شمال غرب تهران آغاز و تا جنوب شرق ادامه می‌یابد گفت: در صورت تامین به موقع منابع فاز نخست این خط در سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.

سیادت موسوی خاطر نشان کرد: خط 7 مترو تهران از منطقه سعادت آباد در شمال غربی شهر آغاز می شود و با عبور از میدان صنعت، برج میلاد، بزرگراه چمران، میدان توحید، بزرگراه نواب، خیابان هلال احمر، خیابان مولوی تا بزرگراه شهید محلاتی و ورزشگاه تختی ادامه می‌یابد.

وی افزود: خط هفت مترو تهران 27 کیلومتر است و 25 ایستگاه خواهد داشت و روزانه از طریق این خط حداقل 670 هزار نفر مسافر جابه جا خواهد شد.

مجری خط 7 مترو تهران با بیان اینکه این خط با اکثر خطوط مترو مانند خطوط 1،3،4 و 6 ایستگاه‌های تقاطعی خواهد داشت گفت: در فاز نخست اجرای این پروژه چند ایستگاه حدفاصل بزرگراه نواب تا پارک گفتگو در دست ساخت قرار می‌گیرید که براساس برنامه ریزی‌ها در صورت تامین به موقع اعتبارات تا سال 91 فاز نخست به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 99897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز