همشهری آنلاین: شکستگی مزمن یا استرسی (stress fracture) بر اثر فشار بیش از حد وارد بر استخوان، هنگامی که عضلات بیش از حد ضعیف هستند،‌ به صورت ترک کوچکی در استخوان روی می‌دهد.

برای پیشگیری از دچار شدن به شکستگی استرسی به این توصیه‌ها توجه کنید:

  •  هنگامی که ورزش یا برنامه تمرین جسمی جدیدی را شروع می‌کنید، فعالیت‌ جسمی‌تان را به تدریج افزایش دهید، نه به طور ناگهانی.
  • سعی کنید که به جای اینکه هر روز تمرینات مشابهی را انجام دهید، برنامه معمول‌تان را تغییر دهید و برنامه‌‌های گوناگون تمرینی را انجام دهید.
  • غذاهای سالم به خصوص غذاهای حاوی غنی از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید.
  • وسائل ورزشی خوب بخرید، مثلا کفش‌های جدید دویدن که کف آنها ضربه‌‌گیری بالایی دارد.
  •  اگر دچار دچار درد یا تورم شده‌اید، برای چند روزی ورزش را کنار بگذارید. اگر درد ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

 HealthDay

کد خبر 99873