پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

ندا انتظامی: «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» یکی از مجموعه‌هایی است که در ایام محرم ده قسمت آن پخش شد و هم‌اکنون مجموعه جدید آن را از شبکه تهران می‌بینید

اگر مجموعه ترکی «کلید اسرار» را دیده باشید، متوجه می‌شوید که این مجموعه تلویزیونی براساس «کلید اسرار» ساخته‌شد‌ه‌است.

البته فکر نکنید که سازندگان این مجموعه ،کار را سرقت  یا از روی آن کپی کرده‌اند. بلکه خودشان هم به موضوع اشاره کرده‌اند. در طرح این مجموعه می‌‌خوانیم: «این مجموعه می‌خواهد دری باشد، برای رستگاری انسان‌ها و تلاش می‌کند نشان دهد همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال حرکت به سوی خدا هستیم؛ چون همه چیز عالم می‌تواند برای ما نشانه‌‌ای باشد.»

با توجه به این‌که این داستان قرار است نمادی از زندگی مردم عادی باشد که در زندگی روزمره خود با آن روبه رو شده‌اند، طبیعی است که نویسندگان زیادی در این کار حضور داشته باشند تا هرکس بنا به تجربیات و زاویه دیدش داستان تازه‌ای بنویسد. مهدی شاه‌پیری، طلا معتضدی، امیر بوالی، صادق بختیاری، محسن یوسفی و علیرضا جوانمرد نویسندگانی هستند که تحت نظر و سرپرستی عباس نعمتی این کارها را نوشته‌اند. عباس نعمتی که کارهای «شب می‌گذرد»، «تا صبح»و «اولین شب آرامش» را نوشته است؛ این‌بار  سرنوشت انسان را نشانه رفته‌است تا از این طریق نشان بدهد که هر عملی عکس‌العملی دارد و هیچ کاری چه خیر و چه شر بدون جواب نمی‌ماند. انسان‌‌های در گیر مسائل عادی زندگی با انتخاب راه درست یا غلط نتیجه کارشان را می‌بینند. اما به دلیل این‌که این مجموعه در قسمت‌های ۳۰ دقیقه‌ای پخش می شود و قرار است نتیجه عمل هرکس در این مدت کوتاه مشخص شود، طبیعی است که برای مخاطب باور پذیر نباشد.
محمدرضا اکبری، راما قویدل، مهدی گلستانه، محمود معظمی، احمد معظمی، محسن یوسفی و شهره سلطانی کارگردانی این اپیزودها را به عهده داشته‌اند. اما لقب پرکارترین کارگردان متعلق به راما قویدل با سه کار «زمانی دیگر»، «زنگ‌ها» و «مکافات» است.

کد خبر 99188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز