همشهری آنلاین: پیانیست مشهور چینی لانگ لانگ قرار است در "پروژه شوپن"، یک فیلم انیمیشن سینمایی در مورد موسیقی فردریک شوپن، نقش‌آفرینی کند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه تهیه‌کنندگان این فیلم می‌گویند لانگ لانگ یکی از چهار نقش اصلی فیلم را بازی خواهد کرد. او همچنین بر موسیقی فیلم نظارت خواهد داشت و آثار شوپن را در فیلم خواهد نواخت.

انتظار می‌رود این فیلم در پاییز آینده اکران شود.

 لانگ لانگ، 27 ساله، با نواختن پیانو در مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی پکن 2008 و مراسم اهدای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما در ماه دسامبر امسال در اسلو نروژ مخاطبانی جهانی پیدا کرد.

"پروژه شوپن" که با استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی ساخته می‌شود، شخصیت‌های واقعی و کارتونی را در داستانی که در آن شوپن با یک پیانوی پرنده جهان را می‌پیماید، ترکیب می‌کند.

 به گفته تهیه‌کنندگان بودجه این فیلم 7.4 میلیون دلار است.

لانگ لانگ که در ورشو پایتخت لهستان بر روی موسیقی این فیلم کار می‌کند، روز پنچ‌شنبه 7 ژانویه مراسم سال 2010 شوپن، به مناسبت دویستمین سالگرد تولد این آهنگساز را افتتاح کرد.

فردریک شوپن که ار مادری لهستانی و پدری فرانسوی متولد شده بود، در نوامبر 1830 لهستان تحت سلطه روس‌ها را ترک کرد، درست پیش از انکه شورش بزرگ لهستانی‌ها بر ضد حاکمان روسی رخ دهد. او ابتدا به وین رفت و بعد در پاریس سکنی گزید، و در همان جا در سن 39 سالگی در سال 1849 درگذشت.

کد خبر 99105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز