همشهری‌آنلاین: نهمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزارشد.

گزارش حاضر به شرح آنچه در این نشست تخصصی گذشت می‌پردازد:

روابط‌عمومی الکترونیک از مهم ترین تحولات 60 سال فعالیت روابط‌عمومی در ایران است

امیر‌عباس تقی‌پور دبیر همایش روابط‌عمومی الکترونیک با بیان تاریخچه مختصری از شکل‌گیری روابط‌عمومی در ایران گفت: گذر از روابط‌عمومی سنتی و تلاش برای استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک از مهم‌ترین تحولات این حوزه در طول حدود 60 سال فعالیت روابط‌عمومی در کشورمان محسوب می‌شود. [نشست ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم برگزار شد]

تقی‌پور با اشاره به اینکه استقرارنظام روابط‌عمومی الکترونیک به هیچ عنوان نافی مزایای روابط‌عمومی سنتی نیست گفت: روابط‌عمومی الکترونیک با در اختیار قراردادن ابزار نوین،  قدرت و تأثیرگذاری اقدامات روابط‌عمومی‌ها را ارتقا داده و اسباب دستیابی به اهداف تعاملی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را با مخاطبانشان فراهم‌تر می‌کند.

دبیر همایش روابط‌عمومی الکترونیک، ‌تخصصی‌تر شدن نیروهای انسانی شاغل در حوزه روابط‌عمومی را یکی دیگر از مزایای استقرارنظام روابط‌عمومی الکترونیک دانست و با برشمردن اقدامات دبیرخانه دایمی همایش روابط‌عمومی الکترونیک گفت: پنجمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اردیبهشت ماه سال آتی و همزمان با گرامیداشت روز روابط‌عمومی در تقویم رسمی کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: جمعی از برجسته ترین اساتید علوم ارتباطات و فضای مجازی، به عنوان اعضای کمیته علمی همایش به بررسی آثار و مقالات این دوره از همایش خواهند پرداخت. [اعضای کمیته علمی پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک معرفی شدند]

تقی‌پور با اعلام اینکه در پنجمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک معرفی و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت یادآور شد: رونمایی از نخستین شماره ماهنامه تخصصی مدیریت ارتباطات از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود. [محور مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک اعلام شد]

دبیر همایش روابط‌عمومی الکترونیک از انتشار حداقل 4 جلد کتاب تخصصی، ‌تقدیر از وبلاگ نویسان برتر و همینطور معرفی تجربه های موفق سازمانی در حوزه روابط‌عمومی الکترونیک را به عنوان دیگر برنامه های همایش مذکور نام برد.

روابط‌عمومی‌ها چاره‌ای جز تسلط برابزار و فنون نوین ندارند

در ادامه این کارگاه عملی دکتر حمید ضیایی پرور، عضو کمیته علمی پنجمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با اشاره به لزوم آموزش مستمر کارشناسان روابط‌عمومی به معرفی و آموزش تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک پرداخت.

وی تأکید کرد: روابط‌عمومی‌ها برای اثربخشی بیشتر چاره‌ای به جزآموزش و تسلط برابزار و فنون نوین ندارند.

دکترضیایی پور گفت: استاندارد‌ها و الزامات ایجاد وب سایت،  تولید پادکست، کارکردهای شبکه‌های اجتماعی در روابط‌عمومی و بررسی نرم افزارهای کاربردی قابل استفاده در روابط‌عمومی، مهمترین مباحث علمی و عملی این کارگاه آموزشی است.

در قبال توسعه روابط‌عمومی در کشور مسئول هستیم

همچنین ابراهیم دربانیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی در سخنانی با اشاره به اهمیت استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک گفت: روابط عمومی‌ها بایستی با به کار‌گیری ابزار نوین تلاش‌های مؤثرتر و فراگیرتری را برای انجام وظایفشان بعمل آورند.

وی با تشکر از اقدامات دبیر خانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک گفت: همه ما به اندازه توانی که داریم مسئول حمایت از توسعه روابط عمومی در کشور هستیم و کافی است فعالان روابط عمومی به وظایف خود در این زمینه اقدام نمایند. در این صورت شاهد شکوفایی بیش از پیش روابط عمومی در کشور خواهیم بود.

وی از روابط‌عمومی‌ها به عنوان مهم‌ترین مرکز فرهنگ‌ساز برای دستیابی به دولت الکترونیک یاد کرد و گفت: واحدهای روابط‌عمومی بیشترین تعامل را با مردم دارند و بنابراین بهتر از هر واحد سازمانی دیر با انتظارات مخاطبان خود آشنا هستند.

تقدیر از روابط‌عمومی‌های پیشرو

در این کارگاه عملی با اهدای لوح تقدیراز تلاش‌های ابراهیم دربانیان مدیرکل و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناصر رزاق منش مدیرکل و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مجید بوجارزاده رییس و کارشناسان روابط‌عمومی شرکت ملی گازایران و دکتر قاسم طالع رییس و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در جهت استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک تقدیر شد.

تجلیل از یک پیشکسوت روابط عمومی

تجلیل از یک پیشکسوت روابط‌عمومی یکی از باشکوه ترین برنامه‌های نهمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط‌عمومی الکترونیک بود.

در این کارگاه آموزشی از 32 سال تلاش‌های صادقانه محمد حسین کردیان٬ مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان که اخیرا به افتخار بازنشستگی نائل شده است٬ تجلیل به عمل آمد.

کردیان در سخنان کوتاهی که حاضران را تحت تأثیر قرارداد گفت: صداقت بهترین راه تعامل با مردم است و روابط‌عمومی‌ها باید با مخاطبان خود صادق باشند.

کد خبر 99020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز