مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت:

با ورود نخستین قطار از سری جدید واگن‌ها و تجهیزات مترو، امکان بهره‌برداری از ایستگاه قیطریه در توسعه شمالی خط یک فراهم شده است و تا چند روز آینده خدمات‌رسانی به شهروندان در این ایستگاه آغاز خواهد شد.جعفر ربیعی 12 دی در حاشیه مراسم ورود نخستین قطار از سری جدید واگن‌ها و تجهیزات مترو با بیان این مطلب گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اواخر دی ماه، هر ماه 2 قطار و از شهریور سال آینده هر ماه باید 3 قطار وارد خطوط مترو شوند که تحقق این مهم منوط به تامین بموقع و مستمر اعتبارات لازم است.

وی ادامه داد: درصورتی‌که اعتبارات مورد نیاز برای ورود واگن‌های جدید به‌طور مرتب و به موقع تامین شود با ورود قطارهای جدید ضمن کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده مترو فاصله حرکت قطارها در خطوط داخلی مترو از 4 دقیقه به 2 دقیقه کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه علاوه بر قطارهای خطوط داخلی، قرارداد خرید 160 واگن 2طبقه و 38 لکوموتیو نیز برای خط تهران - کرج منعقد شده است که این واگن‌ها و لکوموتیوها نیز به مرور وارد کشور خواهند شد.

وی با بیان اینکه سری دیگری از تجهیزات و واگن‌های مترو به گمرک رسیده است، گفت: در حال حاضر 3 قطار خطوط داخلی و 14 لکوموتیو و 15 واگن 2 طبقه جدید در گمرک هستند و برای ترخیص و ورود این واگن‌ها باید 55 میلیارد تومان توسط دولت و شهرداری پرداخت شود.

ربیعی ادامه داد: شهرداری تهران 25 میلیارد تومان برای این واگن‌ها پرداخت کرده و اکنون منتظر پرداخت سهم دولت هستیم که قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده و در مجموع وضعیت خوب و قابل‌قبولی در این راستا به‌وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: نخستین قطار از سری جدید تجهیزات مترو در خط یک فعال خواهد شد تا بتوانیم خدمات رسانی در ایستگاه قیطریه را که از مدتی پیش تکمیل و آماده بهره برداری بوده آغاز کنیم و درصورتی که روند ورود واگن‌ها و تجهیزات جدید مترو براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صورت گیرد، سال آینده تحول خوبی در بخش بهره برداری مترو صورت خواهد گرفت و سرفاصله حرکت قطارها و ازدحام در مترو کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روند آمدن قطارها تا یکسال و نیم آینده متوقف نمی‌شود، در مورد نخستین قطار از سری جدید قطارهای مترو گفت: این قطار توسط کارخانجات داخلی و متخصصان داخلی ساخته شده است و از جمله قطارهایی است که باید ظرف یکسال و نیم آینده به‌طور کامل به متروی تهران تحویل داده شود.

کد خبر 98600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز