همشهری آنلاین: هوگو چاوزاعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی که از کلمبیا به هوا برخاسته بود، هفته گذشته حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرد.

به گزارش سی ان ان، چاوز که در برنامه هفتگی الو پرسیدنته شرکت کرده بود، طی سخنانی گفت: این هواپیما پس از پرواز در نزدیکی یک پایگاه نظامی واقع در ایالت غربی سولیا که هم مرز با کلمبیا است، حریم هوایی ونزوئلا را ترک کرد.

چاوز در اظهارات خود به این مساله اشاره نکرد که این هواپیما از سوی چه کشوری اقدام به نقض حریم هوایی ونزوئلا کرده است و صرفا گفت که این هواپیما که از خاک کلمبیا بر خاسته حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن بیان مطلب فوق افزود: به ارتش دستور داده شده است تا با هرگونه نقض حریم هوایی که در آینده روی دهد با شلیک ضد هوایی برخورد کند و هواپیماهایی را که بدون اجازه وارد خاک ونزوئلا می‌شوند را سرنگون کند.

روابط میان دو کشور ونزوئلا و کلمبیا از ماه ژوئیه سال جاری و زمانی که کلمبیا اعلام کرد که به ارتش آمریکا جهت انجام عملیات ضد قاچاق مواد مخدر اجازه استفاده از پایگاه‌هایش را خواهد داد، تیره شده است.

امضای این موافقتنامه میان دولت‌های بوگوتا و واشنگتن نگرانی تعدادی از همسایگان کلمبیا را در پی آورده است. این کشورها به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه آمریکای لاتین معترض هستند.

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا نیز همزمان با انتشار اخبار مرتبط با امضای این توافقنامه نظامی در ماه اوت سال جاری هشدار داده بود که بادهای جنگ در حال وزیدن در سراسر قاره آمریکا هستند.

کد خبر 97823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز