یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: در جامعه نیازمند تغییر نگرش نسبت به خانواده‌های آسیب پذیر و تغییر نگرش‌های غلط نسبت به این خانواده‌ها هستیم.

دکتر محمد باقر قالیباف که در مراسم افتتاح مرکز مداخله در بحران خانواده‌های در معرض آسیب شهر تهران سخن می‌گفت، با بیان مطالب فوق، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که  بخواهد گام جدی برای پیشرفت بردارد ناگزیر است به نیروی انسانی تکیه کند و آن را محور و اصل قرار دهد.

تربیت نیروی انسانی نیز در گرو یک خانواده مستحکم، مادر و همسر خوب است. وی افزود: بعضی‌ها در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند درصورتی‌که این اشتباه بزرگ مدیریتی است و باید بپذیرند که شرایط اجتماعی و اقتصادی به‌طور مرتب در حال تغییر است و این تغییرات در کارکرد‌های خانواده اثر می‌گذارد.

قالیباف تصریح کرد: به‌عنوان یک مدیر، پدر، مادر و اعضای جامعه باید توجه کنیم که این تغییرات را به درستی درک کرده و برای آن تدبیر کنیم و آن را به نفع فرهنگ ایرانی و اسلامی پیش ببریم و با کنترل این موج، اجازه ندهیم ساحل امن خانواده و شهر ما را در هم بکوبند.

قالیباف با طرح این سؤال که چرا در کشور ما جرم کاهش نمی‌یابد و چرا تنبیهات ما برای مجرم بازدارندگی ایجاد نمی‌کند، گفت: عمدتا تنبیهات ما اثر تنبیهی برای اصلاح امور ندارد و مشتری‌ها در این زمینه در بسیاری موارد دائمی هستند.

شهردار تهران  افزود: از دلایل این مشکل، آن است که وقتی جرمی اتفاق می‌افتد همه ابعاد آن جرم و همه کسانی که در جریان آن مقصر بوده اند، تنبیه نمی‌شوند و هزینه جرم را همه مقصران نمی‌پردازند، درصورتی‌که وقتی جرم اتفاق می‌افتد باید هزینه جرم را همه اعم از مسئولانی مانند من پرداخت کنند.

قالیباف گفت: باید مراکزی مانند  مرکز مداخله در بحران خانواده‌های در معرض آسیب گسترش یابند و دسترسی به آنها افزایش یابد و این مراکز نباید کار اداری کنند و حتما باید از سر عشق و محبت به وظایف‌شان عمل کنند تا در گذر زمان دچار مشکل نشوند.

کد خبر 97800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز