شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان با میکرو چیپ به نابینایان کمک می‌کنند شکل ساده‌ای از بینایی را به دست آورند

مجله خبری اشپیگل در تازه‌ترین نسخه خود گزارش داد، این گروه قطعه‌ای الکترونیکی را با شبکیه بیمار نابینا پیوند می‌دهد.

به این ترتیب فرد نابینا می‌تواند دوباره اجسام را تشخیص داده و حروف را بخواند. عمل موفق این گروه در عمل پیوند بر روی یک فنلاندی 45 ساله با نام کوچک میکا (Miika) انجام شده است که کارشناسان آن را پیشرفتی در تحول پیوند بینایی ارزیابی کرده‌اند.

ابرهارت تسرنر (Eberhart Zrenner)، رییس گروه پزشکی دانشگاه توبینگن آلمان اعلام کرد: "ما توانستیم با عمل میکا نشان دهیم که او با کمک پروتز بینایی دیگر مرز نابینا بودن را رد کرده است."

این پیوند شامل بیش از 1500 سلول بینایی است که بر روی یک میکرو چیپ سه در سه میلیمتری قرار داده شده و در یک جراحی چهار ساعته بر روی شبکیه پیوند می‌خورد. تسرنر به این مجله گفت: "بدن به این پیوند خوب جواب داده است. در هیچیک از بیماران ما مشکلات جدی همچون التهاب دیده نشده است."

با این حال، به خاطر مقررات اخلاقی کمیسیون اخلاقی دانشگاه توبینگن، باید چیپ بینایی پس از چند هفته برداشته شود. پرفسور تسرنر که شرکت رتینا ایمپلنت (Retina Implant) را تاسیس کرده، به اشپیگل اعلام کرد در سال آینده میلادی حدود 20 بیمار چیپ‌های بینایی جدید و بی‌سیم دریافت می‌کنند که می‌توان آنها را برای مدت بیشتری بر روی شبکیه حفظ کرد.

کد خبر 97682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز