همشهری‌آنلاین: گروه همایون به سرپرستی مهران مهرنیا،نواساز و نوازنده تار امسال برای دومین بار در خارج کشور به اجرای برنامه پرداخت.

مهرنیا در گفت‌وگویی باهمشهری‌آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت:  این کنسرت‌ها دهه سوم نوامبر 2009  در کشورهای آلمان (شهرهای اسن و کلن )، هلند (شهر آمسفورت) و فرانسه (شهر پاریس) برگزار گردید با استقبال بسیار خوب هنردوستان این کشورها روبرو شد. 

 سرپرست و نوازنده تار گروه همایون ضمن ابراز رضایت از موفقیت اجراها یاداوری کرد :«این مجموعه کنسرتها به مناسبت پنجاهمین سالمرگ بانوی آواز ایران "قمرالملوک وزیری" برگزار گردید و گروه همایون با تحقیق و تلاش زیاد تعدادی از تصانیف خوانده شده توسط قمر را که دیگر هیچگاه اجرا نشده بودند به مخاطبین عرضه نمود که این مهم علاقمندان موسیقی جدی و کلاسیک ایرانی در اروپا را بشدت تحت تاثیر قرار داد.

 وی افزود:اشعار برخی از این تصانیف که موضوعاتی اجتمایی دارند به دلیل تازگی مضامین پس از هشتاد سال مورد توجه بسیار قرار گرفتند  .آثار و تصانیف این تورکنسرتها ساخته ی "نی داود" ،"امیرجاهد" ،پژمان بختیاری و....  میباشد که برخی از آنها پس از اولین اجرا با صدای قمر دیگر هیچگاه اجرا نشده اند».

این کنسرتها بر خلاف اجراهای ده سال اخیر گروه همایون که اغلب توسط گروه بزرگ ایرانی به صحنه میرفت، با یک گروه کوچک کلاسیک (تار ،تنبک و آواز ) وبا الگو برداری از آنچه در قدیم مرسوم بوده است انجام گرفت.

 اعضای گروه همایون در این چهار کنسرت مهران مهرنیا ، یلدا یزدانی ، پیمان ناصح‌پور و ناصر مهر آور بودند .همچنین  قطعات و تصانیف در دو بخش چهارگاه و اصفهان تنظیم گردیده و اجرا شدند که  به گفته مهرنیا در اولین فرصت فایلهای صوتی یا تصویری این تورکنسرتها ارائه خواهد شد.
 
گروه همایون  اواسط بهار امسال نیز ضمن شرکت در یک فستیوال موسیقی در کشور ترکیه بخشهایی از موسیقی ایل قشقایی را به صحنه برده بود.[مهرنیا در فستیوال موسیقی ترکیه]

 این گروه به تازگی سایتی هم راه‌اندازی کرد که فعالیت‌های خود را در‌آن انعکاس می‌دهد. 

کد خبر 97571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز