چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوگو و شعار رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سال 2012 رونمایی شد.

دوشنبه شب (23 آذر) در مراسم جشنی در کی‌یف، پایتخت اوکراین ، لوگوی رسمی و همچنین شعار یورو 2012 که در فاصله‌ هشت ژوئن تا ابتدای ژوئیه‌ 2012 به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برگزار خواهد شد، معرفی شدند.

 میشل پلاتینی، رئیس فرانسوی اتحادیه‌ فوتبال اروپا در این مراسم شعار "با هم تاریخ را می‌نویسیم" را به عنوان شعار یورو 2012 معرفی کرد.

 او همچنین همراه با "لاتو"، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان، و "سورکیس"، همتای او در اوکراین از لوگوی چهاردهمین دوره‌ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا پرده‌برداری کردند.

به گزارش سایت فوتبال 3، در نماد بازی‌های یورو 2012 که به شکل یک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر یک از دو کشور میزبان یورو 2012 است. در میان این دو برگ، گل این شاخه توپ فوتبال ترسیم شده است. شعار یاد شده هم یادآور این موضوع است که برای نخستین بار در تاریخ قاره اروپا رقابت‌های یورو 2012 در مرکز و شرق اروپا برگزار خواهد شد.

 در مراسم دوشنبه شب نمایندگانی از تمام هشت شهر محل برگزاری رقابت‌های یورو 2012 حضور داشتند. "ویکتور یوشچنکو"، رئیس جمهور اوکراین و همچنین "یولیا تیموشنکو" نخست‌وزیر اوکراین نیز از جمله مهمانان این برنامه بودند. سورکیس، رئیس فدراسیون اوکراین، جام‌ ملت‌های اروپا را فرصت بزرگی برای منطقه خواند و گفت: «از یوفا برای اعتمادش تشکر می‌کنیم.»

 یوفا روز جمعه به چهار شهر اوکراین برای میزبانی رقابت‌های یورو 2012 چراغ سبز نشان داده بود.

کد خبر 97477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز