گروه شهری: شهردار تهران با حضور در نشست مشترک مدیران صنایع کشور دانمارک، از سرمایه‌گذاران و صاحبان تجربه در حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری دعوت کرد که از فرصت‌های موجود در شهر تهران استفاده کنند

دکتر محمد‌باقر قالیباف 23 آذر در حاشیه برگزاری اجلاس تغییرات اقلیمی، در مرکز صنایع کشور دانمارک با مدیران صنایع این کشور گفت‌وگو کرد. وی در نشست مشترک مدیران صنایع کشور دانمارک، گفت: ارتباط میان کشور ما و دانمارک پیش از این محدود به حوزه صنایع سنگین بود؛ درحالی‌که گمان می‌کنم با تعریف افق‌های نو امکان برقراری ارتباط در حوزه‌های جدید فراهم شود. شهردار پایتخت با بیان اینکه در شهر تهران صاحب یک دولت محلی هستیم و طبیعتا دغدغه‌های متفاوتی داریم، خاطرنشان کرد: مسائلی چون بازیافت،  محیط‌زیست و همچنین توسعه‌ آی‌‌سی‌تی از دغدغه‌های جدی ماست.

قالیباف با اشاره به اینکه شناسایی دقیق ظرفیت‌های موجود در دانمارک می‌تواند زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی، صنعتی و همچنین مدیریتی را فراهم آورد، افزود: من به توسعه کشورهای حوزه اسکاندیناوی و خصوصا دانمارک در بخش‌ آی‌‌سی‌تی احترام فراوانی می‌گذارم و گمان می‌کنم این نگاه می‌تواند زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط مؤثر با شهرداری تهران باشد.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن تهران به یکی از 10 شهر مدرن در حوزه آی‌‌تی را به‌عنوان یک هدف جدی مورد توجه قرار داده‌ایم،  اظهار کرد: این عزم جدی و آن تجربه‌ای که شما از آن بهره‌مند هستید در کنار هم می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت زندگی مردم عزیز شهر من باشد. شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران بیش از دو برابر کل جمعیت کشور دانمارک ساکن روزانه دارد، خاطرنشان کرد: باید توانمندی‌های خود را برای مشارکت در امور این شهر گسترده که خود یک کشورشهر به شمار می‌آید، به کار ببرید.

وی در ادامه این نشست گزارش‌های مربوط به صنایع مرتبط با آسفالت‌سازی‌،  توسعه آب سالم،  بهره‌برداری از آب خام و روش‌های استفاده از آن در توسعه فضای سبز و روش‌های احداث سردخانه دوستدار محیط‌زیست را دریافت کرد.

براساس این گزارش، هانس پیتر رئیس گروه صنایع کشور دانمارک ضمن خوشامدگویی به دکتر قالیباف به ارائه گزارش‌هایی در مورد زمینه‌های فعالیت مشترک میان شهرداری تهران و صنایع کشور دانمارک پرداخت.

شایان ذکر است، در این سفر حسن بیادی و علیرضا دبیر اعضای شورای شهر و حسین کلخورانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، قالیباف را همراهی می‌کنند.

بازدید از متروی کپنهاگ

شهردار تهران همچنین به دعوت مدیران شهری و مدیران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر کپنهاگ از امکانات و توانمندی‌های متروی این شهر بازدید کرد. در این دیدار مدیران متروی شهر کپنهاگ با اشاره به توانمندی و تخصص کارشناسان مترو در ایران خواستار ارتباط متقابل و بهره‌مندی از توانمندی مدیریت شهری تهران برای توسعه متروی کپنهاگ شدند.

قالیباف در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: تهران آمادگی ارائه تجربیات خود در حوزه توسعه قطارهای زمینی و زیرزمینی را به مدیریت شهری کپنهاگ دارد.

کد خبر 97382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز