دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان از ملت ایران مأیوس شده‌اند‌ و می‌خواهند با توهین به مقدسات از مردم و نظام اسلامی انتقام بگیرند، تصریح کرد:

 دشمنان از روزی که توفان خشم ملت ایران دامان آنان را بگیرد، بترسند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر احمدی‌نژاد در جلسه روز یکشنبه22 آذر هیات دولت با بیان اینکه توهین ‌کنندگان به امام خمینی(ره) در بین ملت جایگاهی ندارند ولی می‌خواهند با سوء استفاده از فضای ملکوتی و انسانی ایران اسلامی عقده‌های استکبار و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران را بازگشایی کنند، ‌اظهار داشت: امیدواریم این افراد نصایح مشفقانه بزرگان را بپذیرند و از ملت عذرخواهی کنند و به دامن ملت برگردند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید از امام عزیز و شهدا عذرخواهی کنیم، گفت: مردم از دست کسانی که این اقدامات را طراحی می‌کنند خشمگین هستند و امیدواریم کسانی که از روی احساسات و خیالات و دنیاطلبی‌های بسیار سطح پایین به اینجا رسیده‌اند؛ بیدار شوند.

دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: نباید عده‌ای به خاطر قدرت‌طلبی و دنیا مجری آرزوهای سیاست‌های صهیونیست‌ها شوند که البته با خود این آرزوها را به گور خواهند برد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه افرادی که حرف‌های بی‌ربط می‌زنند با تعریف‌ها و تمجیدهای دشمنان، عزیز نمی‌شوند، تصریح کرد: امروز 70 میلیون ایرانی حافظ عزت و عظمت ملت و جمهوری اسلامی ایران و راه امام عزیز راحل(ره) هستند.

دکتر احمدی‌نژاد طراحی‌کنندگان توهین به امام خمینی(ره) را عناصر دنباله‌روی نظام سلطه برشمرد و گفت: اسلاف این افراد با تحریک طاغوت سال 56 نسبت به امام اهانت کردند اما امروز طاغوت و حامیانش در قعر جهنم هستند ولی امام خمینی و یارانش محبوب‌ترین چهره‌ها هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر خفقان استکباری نباشد حتی مردم در اروپا نیز به عظمت و بزرگی امام خمینی(ره) اعتراف می‌کنند، گفت: توهین به رکن انقلاب اسلامی و شخصیتی که دوست و دشمن به دلسوزی، خدمتگزاری و وفاداری، نجات‌بخشی و برپایی ایران نوین از سوی ایشان معترف هستند؛ در دنیا جایی ندارد زیرا امام(ره) متعلق به همه بشریت است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر کسی چند ماه پیش می‌گفت این افراد با رمز عظمت ملت ایران مخالف و ایادی بیگانه هستند برخی باور نمی‌کردند اما امروز این امر برای همه مشخص شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ای کاش نبودیم ببینیم عده‌ای گستاخانه به امام خمینی(ره) تعرض کرده‌اند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به دخالت‌ها و اظهارنظرهای سران آمریکا در امور کشورهای جهان از جمله ایران، گفت: به نفع سیاست‌مداران زورگو است که خودشان را اصلاح کنند زیرا نمی‌توانند به ملت ایران آسیبی برسانند.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به سران آمریکا تصریح کرد: سران دولت آمریکا چه‌کاره هستند که درباره موضوع هسته‌ای ایران و رابطه ایران با سایر کشورها و موضوعات داخلی ایران اظهارنظر می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آقای اوباما با مقدماتی روی کار آمد تا وجهه آمریکا را عوض کند، گفت: ایران از شعار تغییرات اساسی در آمریکا استقبال و برای کمک به کنار گذاشته شدن اشغالگری‌ها، زورگویی‌ها و سیاست‌های استکباری آمریکا اعلام آمادگی کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به سپری شدن حدود یکسال از دوران ریاست جمهوری آقای اوباما گفت: خوب است آقای اوباما به ملت‌های جهان گزارش بدهد چه چیزی را تغییر داده است و این در حالی است که در تعطیل کردن زندان گوانتانامو به عنوان رسوایی علنی آمریکا ناتوان بوده است.

رئیس‌جمهور چهره آمریکا در دوران بوش را کریه‌ترین چهره آمریکا در طول تاریخ برشمرد و گفت: بوش با لشکرکشی به عراق، افغانستان و تخریب در محیط‌زیست زمینه کشته شدن انسان‌های فراوانی را فراهم کرد و ما نمی‌خواهیم آقای اوباما نیز در همان مسیر حرکت نماید.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ارایه جایزه صلح نوبل به اوباما تاکید کرد: با کار روانی می‌خواهند القاء کنند کاری انجام شده و یا خواهد شد تا مردم امید داشته باشند اما برای همه مشخص است که این اقدام کاملاً سیاسی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در موضوع هسته‌ای براساس آرمان‌های خود گام برمی‌دارد، گفت: ملت ایران با بزرگواری فرصتی را برای اصلاح رفتارها در اختیار طرف مقابل قرار داد تا از رفتارهای زشت خود برگردند و انتخاب با آنها است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مواضع دولت آمریکا در خصوص روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: ایران در راستای پیشرفت، بهداشت و آبادانی با کشورهای آمریکای لاتین رابطه دارد اما آمریکا برای کودتای نظامی اقدام می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز بازنشستگی گفت: بازنشستگی به معنی از رده خارج شدن نیست و همه با تمام توان باید برای زندگی شرافتمندانه این افراد زحمتکش تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور پیشرفت‌های امروز کشور را مرهون خدمات خادمان در دوره‌های گذشته دانست و اظهار داشت: از همه کسانی که بخش مهم و بهترین دوران عمر خود را در راستای ارایه خدمات عظیم در عرصه‌های علمی و صنعتی و برقراری امنیت بی‌بدیل صرف کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین خانواده صالح و مستحکم را منشأ سعادت کل جامعه دانست و گفت: خانواده مهمترین کانون سازماندهی و ساختار اصلی و پایه زندگی اجتماعی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظام خانواده در جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی بسیار مستحکم است، گفت: خانواده پیامبر(ص) و حضرت علی و فاطمه علیهم‌السلام بهترین الگو برای همه بشریت است.

کد خبر 97361

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز