سما: شهردار تهران گفت: مبلغان باید در شیوه تبلیغ عقلانیت و منطق، مسائل عاطفی و احساسی و حماسه و عزت را به‌طور همه‌جانبه در نظر داشته باشند

تا باورهای غنی اسلامی به درستی منتقل شود و تاثیر‌گذار باشد.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح دیروز در دومین همایش نکوداشت و تکریم بانوان مبلغ شهر تهران که درسالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در یک شهر اسلامی به‌عنوان مدیر شهر وظایفی داریم، افزود: امروز علمای دین و مبلغان در مسیر انبیا حرکت می‌کنند و رسالت مهم پیامبران اسلام در تبلیغ دین را انجام می‌دهند.

شهردار تهران، مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را توجه به فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم امروز برای جوانان باورهای حقیقی را در واقعه عاشورا و نهضت حسینی بازگو کنیم و در این راه افراط و تفریط نکنیم، انقلاب مسیر خود را ادامه می‌دهد.

قالیباف خطاب به مبلغان اظهار کرد: به‌عنوان یک مدیر شهر این حق را دارم که به‌عنوان یک راوی از میدان جنگ در جمع شما بگویم که مهم‌ترین رمز پیروزی ما در جنگ، فرهنگ شهادت و عاشورا و نهضت حسینی بود و غیراز این، رسیدن به موفقیت و یا صبر و تحمل در میدان محال بود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ بسیج تولید شده در دفاع مقدس است و دفاع مقدس ریشه در واقعه عظیم کربلا دارد و وقتی می‌خواهیم آن را تبلیغ و باورهای غنی را منتقل کنیم باید در شیوه بیان و طرح موضوع دقت داشته باشیم و جنبه‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی نشات‌گرفته از فرهنگ عاشوراست، تصریح کرد: در شیوه تبلیغ، عقلانیت و منطق و مسائل عاطفی و احساسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه اخلاق در جامعه ما شایسته نظام اسلامی ما نیست.

در نشست‌ها، گفت‌وگو‌ها و در جمع‌های مختلف دقت کنیم، می‌بینیم که میزان غیبت، تهمت و دروغگویی چه جایگاهی در زندگی‌مان دارد و این نشان‌دهنده آن است که قبح این گناه‌ها برایمان از بین رفته است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: آیا می‌شود دین را تبلیغ کنیم و در آن جمع دروغ یا غیبتی گفته شود؟ این تبلیغ چه اثری خواهد داشت؟  وی افزود: در مجلسی که ذکر امام حسین(ع) گفته می‌شود ولی آبروی کسی را می‌برند این دو چه سنخیتی با اسلام و نهضت عاشورایی دارد؟

قالیباف ادامه داد: مدیران اجرایی مسئول دین مردم هم هستند و این وظیفه ماست که در بخش مربوط به دین و توسعه آن برای دین باوری تلاش کنیم و من از یکایک مبلغان می‌خواهم که در این راه شهرداری را یاری دهند.

کد خبر 97197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز