مراسم اختتامیه سومین جشنواره طنز تهران جمعه شب گذشته با حضور شهردار تهران و معرفی برترین‌ها در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد

به گزارش سما، دکتر محمد‌باقر قالیباف در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین قشرهایی که در مدیریت شهری می‌توانند به ما کمک کنند هنرمندان هستند، گفت: با کمک این قشر از جامعه می‌توانیم مشکلات شهر را پیش ببریم و این کلانشهر را خوب اداره و مشکلات به جا مانده را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه از این ظرفیت استفاده کنیم، افزود: تلاش ما این است که برای توسعه هنر به‌ویژه طنز بسترسازی‌های لازم را مهیا کنیم. شهردار تهران شادی را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی که در زندگی انسان نقش اساسی دارد عنوان و اظهار کرد: شادی و طنز، در زندگی نقش مهمی را به‌عهده دارد، هر جا شادی و مهر و محبت نباشد هیچ‌چیز وجود ندارد. در حال حاضر دغدغه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما وجود دارد که شاید یکی از شیوه‌های اثر‌گذار این اصل مهم، هنر طنز باشد که تا به حال به آن کمتر توجه کرده‌ایم.

به گفته شهردار تهران، در محیط شاد، زبان انسان گویا و استعدادها شکوفا می‌شود.
قالیباف تصریح کرد: ما به‌عنوان خدمتگزار مردم همه تلاشمان این است که هم به موضوعات کالبدی و توسعه عمرانی و خدماتی شهر بپردازیم و هم به روح و روان همشهریان و به نیازهای معنوی مانند توجه به تربیت، آموزش، اخلاق و بالا بردن دانش و آگاهی‌های مردم کمک کنیم.

در ادامه این مراسم که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تالار شهید آوینی برگزار شد، از 8 نفر از طنزآوران نام آشنای ایران در رشته‌های مختلف سینما و تلویزیون، تئاتر، پژوهش، فولکلور، شعر، فیلمنامه‌نویسی و نثر تجلیل شد.

محمدحسن حسامی محولاتی، رضا عبدی ( میرزا عبدالطمع )، مرتضی احمدی، فرهاد آئیش، علیرضا خمسه، مرضیه برومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی از جمله این نام‌آوران بودند که از آنها با اهدای لوح یادبود و جایزه تجلیل به عمل آمد.

سومین جشنواره طنز تهران دربرگیرنده موضوعات شهری (مدیریت شهری و اخلاق شهروندی، تجهیزات و امکانات، محیط‌زیست شهری و...)، اخلاقی (تملق و چاپلوسی، دروغگویی و...)، ملی و عمومی (شورای شهر و روستا، سهمیه‌بندی بنزین و...) و بخش ویژه مسابقه مترو در قالب طنز بود.

در این مراسم از برترین‌های بخش مسابقه طنز با موضوع شهروندی در رشته‌های فیلمنامه و نمایشنامه، عکس، کاریکاتور، داستان، نثر کوتاه و شعر نیز با اهدای لوح تقدیر (سمبل برج میلاد) و جایزه توسط شهردار تهران و دیگر مسئولان فرهنگی تقدیر به‌عمل آمد.
همچنین از مهندس دنیا مالی معاون عمرانی شهرداری تهران و معدلی مدیرعامل شرکت پیمانکار احداث‌کننده تونل توحید نیز تقدیر شد.

کد خبر 97190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز