چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

حسین پاینده اصول نقد رمان مدرن را در قالب سلسله‌نشست‌های تخصصی نقد در حوزه هنری استان تهران بررسی می‌کند.

به گزارش حوزه هنری استان تهران، نقد رمان مدرن 2 در ادامه مباحث بررسی عناصر داستانی است که با حضور حسین پاینده و از روز پنجشنبه سوم دی‌ماه برپا خواهد شد. آشنایی با ویژگی‌های رمان مدرن و روش‌شناسی تحلیل این ژانر از اهداف این کارگاه 10 جلسه‌ای است.

به‌جز این، سیدضیاءالدین ترابی هم از شنبه، در حوزه هنری، کارگاه شعر نو برگزار می‌کند. ترابی در این باره به مهر گفت: این کارگاه شعر نو برای کسانی که در آغاز راه سرایش شعر هستند برگزار می‌شود و در آن اثر هر شاعر پس از خواندن از سوی شرکت‌کنندگان نقد و بررسی می‌شود.

وی با انتقاد از شعرهای تقلیدی گفت: شبه شعر، نوعی تقلید از روی اشعار اصلی است درحالی‌که خود شعر ابداع مطلبی نو است و روایت، خبر و فضای جدیدی را می‌سازد که تکراری نیست.

رئیس هیأت داوران دوبی

بهمن فرمان‌آرا به ریاست هیأت داوران جایزه مهر فیلم‌های بلند آسیایی آفریقایی در جشنواره فیلم دوبی برگزیده شد که ششمین دوره آن 9 تا 16 دسامبر برگزار می‌شود. به گزارش مهر، ششمین جشنواره فیلم دوبی از دیروز با نمایش فیلم سینمایی «9» به کارگردانی راب مارشال و بازی دانیل دی لوئیس، ماریون کوتیار، پنه‌لوپه کروز، نیکول کیدمن، جودی دنج و... آغاز می‌شود و روز 16 دسامبر با نمایش فیلم سینمایی «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون به پایان می‌رسد.

در بخش جایزه مهر ویژه فیلم‌های آسیایی و آفریقایی فیلم‌های سینمایی «کشتزارهای سپید» ساخته محمد رسول‌اف و «حیران» به کارگردانی شالیزه عارف‌پور حضور دارند. فرمان‌آرا رئیس هیأت داوران این بخش است و نورالدین لخماری از مغرب، کیث شیری، مانیشا کویرالا از نپال و ژان میشل فرودون سردبیر کایه‌دو سینما دیگر اعضای این هیأت هستند.

کتاب‌های تازه

سیدعلی صالحی به‌زودی 2کتاب تازه از اشعارش را روانه بازار می‌کند. به گزارش ایلنا، مجموعه «انیس آخر همین هفته می‌آید» از صالحی به‌تازگی مجوز نشر گرفته  و «سمفونی سپیده‌ دم» نیز با تغییر جلد، به‌زودی تجدید چاپ می‌شود. صالحی هم‌اکنون 3 مجموعه در مراحل مختلف دارد که ظاهرا به جز «انیس...» 2 کتاب دیگر معطل مجوزند.

او در این باره می‌گوید: این سه دفتر ماحصل کار 4 سال اخیر است که سرانجام نخستین دفتر به‌زودی منتشر می‌شود و امیدوارم 2مجموعه دیگر نیز با تعلل و مشکل روبه‌رو نشود. از سوی دیگر، سال آینده مجموعه اشعار دوجلدی صالحی که 2هزار صفحه است توسط ناشر نامبرده به چاپ چهارم خواهد رسید. گفتنی است، 

بعد از 2جلد «مجموعه اشعار صالی» چندین دفتر شعر دیگر از صالحی منتشر شده یا می‌شود از جمله «یوما آنادا»، «سمفونی سپیده‌‌دم»، «انیس آخر همین هفته می‌آید» و «رویای گل سرخ» که این مجموعه‌ها روی هم رفته بالغ بر هزار صفحه می‌شوند. به این ترتیب، سیدعلی صالحی بعد از شهریار و شاملو تنها شاعری است که صاحب 3 دفتر هزار صفحه‌ای از شعر می‌شود.

کد خبر 97012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز