با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان از سوی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، کار تجهیز بیش از 13000 هیئت، حسینیه و مسجد، در هفتمین نمایشگاه «عطر سیب»، انجام می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، فرزاد هوشیار پارسیان، دبیر اجرایی هفتمین نمایشگاه «عطر سیب» ویژه تجهیز هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌های شهر تهران، در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام این خبر افزود: امسال بیش از 2500 مسجد، 1200 حسینیه، 4300 هیئت مستمر، 5000 هیئت موردی و 500 هیئت مدرسه‌ای در این نمایشگاه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی وجه تمایز نمایشگاه امسال «عطر سیب» نسبت به سال‌های گذشته را در افزایش رویکرد فرهنگی نمایشگاه از کمتر از 20 درصد به بیش از 50 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه 100 غرفه دارد که شامل 17 غرفه فرهنگی ویژه نشریات مخصوص این حوزه نظیر نشریه «خیمه» و همچنین مراکز فعال در حوزه فرهنگ عاشورایی و 21 غرفه محصولات فرهنگی و 62 غرفه در حوزه نیازهای سخت‌افزاری هیئت‌هاست.

دبیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به هدف نمایشگاه که حمایت از هیئت‌های مذهبی به‌عنوان مراکز فرهنگی تاثیرگذار در حوزه شهری است، گفت: ما قصد داریم با اجرای مستمر این نمایشگاه، یک شبکه منسجم برای هیئت‌ها در سطح شهر ایجاد کنیم و در کنار آن، به یک بازار مرجع برای نیازمندی‌های هیئت‌ها برسیم.

به همین منظور، جدا از غرفه‌های فرهنگی، غرفه‌های تجهیزات و روشنایی و لوازم الکتریکی، فرش و موکت، برزنت و سازه‌های هیئتی، لوازم آشپزخانه و آبدارخانه، نانو تکنولوژی، سیستم‌های صوتی و تجهیزات ایمنی و... در نمایشگاه از روز جمعه 20 آذرماه، میزبان مسئولان بیش از 13000 هیئت و حسینیه و مسجد خواهد بود.

هوشیار پارسیان اعتبار اختصاص یافته به هیئت‌ها را بدین ترتیب اعلام داشت: مساجد 250 هزار تومان، حسینیه‌ها 200 هزار تومان، هیئت‌های مستمر 200 هزار تومان، هیئت‌های موردی 150 هزار تومان و هیئت‌های مدارس 100 هزار تومان.

برپایی گالری عکس از عتبات عالیات و حرمین مذهبی، اجرای حمله خوانی و نقالی و پرده خوانی و تعزیه در قالب نمایش‌های آیینی مذهبی، توزیع بسته فرهنگی محتوی یک کتاب ویژه مداحان، یک کتاب ویژه وعاظ و یک پکیج عکس برای هیئت‌ها، بخشی از برنامه‌های نمایشگاه «عطر سیب» عنوان شده است.

از جمله آثاری که به تیراژ 100 هزار نسخه چاپ شده و برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه می‌شود؛ آثار نمایشگاه کتیبه نگاری عاشورایی از اشعار محتشم کاشانی است که سال گذشته در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. علاوه بر آن، 300 هزار جلد قرآن نیز در این مکان توزیع می‌شود.

هوشیار پارسیان در پایان اظهار داشت: از جهت ایجاد شبکه فرهنگی و ارتباط مستمر با هیئت‌ها در این شبکه، ما در این نمایشگاه برای رفع مشکل تمثال‌هایی که در بعضی هیئت‌ها دیده شده، تصاویری از حرمین را توزیع می‌کنیم.

همچنین در بحث ایمنی، با شناسایی مکان استقرار هیئت و از طریق آتش‌نشانی، آنجا را تجهیز خواهیم کرد و برای کنترل سلامتی از جهت مواردی چون ابتلا به آنفلوانزای نوع آ، با استفاده از نانو تکنولوژی، نوعی گلاب آماده کرده‌ایم که در هیئت‌ها استفاده خواهد شد.

هفتمین نمایشگاه «عطر سیب» از 20 تا 27 آذرماه با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، مؤسسه هاتف شهر و مؤسسه مالی اعتباری شهر در فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

کد خبر 96937

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز