گروه حوادث: مرد جوان با راه‌اندازی مطب دندانپزشکی، بیماران ثروتمند را فریب می‌داد

و به بهانه سرمایه‌گذاری از آنها کلاهبرداری می‌کرد. تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای با شکایت تعدادی از مالباخته‌ها در دادسرای ناحیه 16 آغاز شد. یکی از شاکیان - که مرد کلاهبردار،  22 میلیون تومان پول او را به جیب زده بود- در تشریح ماجرا به بازپرس پرونده گفت: مدتی قبل برای پر کردن دندانم به مطبی در خانی‌آباد رفتم.

مرد دندانپزشک با خوشرویی از من استقبال کرد و بعد از چند جلسه درمان وقتی دیدم کاملا حرفه‌ای است، تصمیم گرفتم برای درمان بقیه دندان‌هایم نیز نزد او بروم. در جریان همین رفت‌وآمدها بود که او با من طرح دوستی ریخت و مدتی بعد مدعی شد که در کار واردات تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارد و از این طریق سود خوبی نصیبش می‌شود.

این مرد با گفتن اینکه با سرمایه‌گذاری در این کار می‌توانم به سود هنگفتی برسم، از من خواست با او شریک شوم و من هم 22 میلیون تومان پولی را که داشتم در اختیارش قرار دادم. اما درحالی‌که چند ماه اول، سود خوبی بابت این سرمایه‌گذاری به من پرداخت کرده بود، بعد از گذشت 3 ماه متوجه شدم که این مرد مطب خود را تخلیه کرده و متواری شده است.

بعد از اظهارات این مرد، شاکیان دیگر نیز اظهارات مشابهی را مطرح کردند و به این ترتیب بازپرس پرونده دستور تحقیق درخصوص این ماجرا را صادر کرد. کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران که مامور رسیدگی به این پرونده شده بودند، در نخستین اقدام راهی مطب مرد کلاهبردار شدند و به تحقیقات محلی درباره این مرد دست زدند.

نتیجه این تحقیقات نشان می‌داد که مرد دندانپزشک از یکسال قبل مطب خود را در این محل دایر کرده و از همان زمان طبابت را شروع کرده بود. این مرد که به گفته شاکیان مهارت زیادی در کارش داشت، با خوشرویی و چرب‌زبانی، اعتماد بیمارانش را جلب می‌کرد و بعد از شناسایی بیماران ثروتمندش، مرحله دوم نقشه خود را به اجرا می‌گذاشت.

او که ادعا می‌کرد صاحب یک شرکت واردات تجهیزات دندانپزشکی است، با تبلیغات گسترده درخصوص فعالیت پرسود این شرکت‌، طعمه‌هایش را به سرمایه‌گذاری در آنجا تشویق می‌کرد و از این طریق دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها می‌زد.

درحالی‌که هر روز بر تعداد شاکیان پرونده اضافه می‌شد، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه یافت و ماموران متوجه شدند نام اصلی این مرد که خود را به طعمه‌هایش عباس معرفی کرده بود، مجتبی است و مدتی نیز دانشجوی رشته دندانپزشکی بوده اما هنوز مشخص نیست که وی تحصیلاتش را در این رشته به پایان رسانده یا خیر.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی -  رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران - با بیان این خبر گفت: ماموران در ادامه بررسی‌ها موفق شدند به عکسی از مرد کلاهبردار که می‌توانست پلیس را در دستگیری او یاری دهد، دست پیدا کنند اما از آنجا که بیشتر مالباختگان بدون شناخت کامل و حتی بدون تنظیم قرارداد پول‌‌های خود را در اختیار این مرد قرار داده‌اند، تحقیقات پلیس در این زمینه هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود مرد کلاهبردار با تاسیس مطب در محل دیگری فعالیت خود را از سر گرفته باشد، افزود: متهم تا‌کنون از 10 نفر 120 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و تحقیقات برای یافتن ردی از او ادامه دارد.

سرهنگ اسدی تاکید کرد: بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره این متهم تحت تعقیب را صادر کرده و از شهروندان خواسته است اطلاعات خود را درخصوص مخفیگاه این مرد از طریق شماره تلفن 51055464 به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارائه دهند.

کد خبر 96329

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز