یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه این هفته قم با گرامیداشت هفته بسیج از همگان خواست قدردان خدمات بسیج باشند

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه‌های نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) اقامه شد با گرامیداشت هفته بسیج وجود آن را در کشور ارزشمند عنوان کرد و گفت: این نیروی با اخلاص در زمان جنگ با نهایت تلاش کشور را از هجوم بیگانگان حفظ کرد و پس از جنگ نیز در حفظ نظام کوشش کرد.

وی تصریح کرد بر همگان لازم است تا قدرشناس خدمات بسیج باشیم و بسیج نیز باید مراقب باشد تا از مسیر انقلاب منحرف نشود و مانع از ورود افراد ناشایست در این نهاد مقدس شود.

جوادی آملی: از ادامه حضور در نماز جمعه معذورم

آیت الله جوادی آملی در ادامه با بیان این که دیگر نماز جمعه قم را اقامه نخواهد کرد گفت بنده از ادامه حضور در نماز جمعه معذورم و چنانچه اگر در این سال‌ها نتوانستم به وظایف خود در نمازجمعه به خوبی عمل کنم از همه عذر خواهی می‌کنم.

وی همچنین با تشکر از رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: به خاطر اعتماد ایشان برای سپردن جایگاه امامت موقت نماز جمعه به بنده تشکر می‌کنم.

وی نماز جمعه را ارتباط بین مردم با خدا عنوان کرد و گفت: امام جمعه رهبری سیر و ارتباط بین مردم با خالق را به عهده دارد که 2 وظیفه به عهده اوست. اول اینکه پیام مردم را بیان کند و از زبان مردم خواسته‌ها را از خداوند بخواهد که اگر چنانچه حوائج مردم برآورده نشد نشان از عدم بیان درخواست به شکل صحیح از سوی امام جمعه است و دوم بیان سخن خداوند به مردم است که اگر کلام وحی با خلوص نیت، عالمانه و اعتقاد بیان شود در دل مردم اثر می‌گذارد که اگر چنین نشد این بار نیز قصور از خطیب جمعه است.

آیت الله جوادی آملی در ادامه همگان را به بهره‌گیری از فضایل ایام ذی‌الحجه و روز عرفه دعوت کرد و بیان داشت: شاخص‌ترین مطلب در دعای عرفه، دعا برای رهبر نظام و حفظ نظام است که همه باید آن را مدنظر داشته باشند و بخصوص جوانان باید شکرگذار این نعمت باشند که در عصر انقلاب زندگی می‌کنند.

خطیب جمعه قم همچنین با گرامیداشت اعیاد غدیر و قربان از مردم خواست با اهمیت دادن به این ایام شعائر و سنت پیامبر را زنده نگه دارند.

وی در ادامه تأکید کرد که اجرای مراسمی که فقط شامل کف زدن و شادی باشد موجب پایین آمدن ارزش  ولایت می‌شود و این قبیل مراسم باید محتوایی برگزار شوند.

کد خبر 96212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز