یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، از افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و برخی دیگر از اقلام مصرفی در هفته منتهی به 29 آبان‌ماه حکایت دارد.

براساس این گزارش، در هفته مذکور قیمت گوشت قرمز 2درصد، گوشت مرغ 5/‌20 درصد و بهای تخم مرغ 4/14درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش داشته است.

در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت این محصولات با 8/8درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه بوده است.  به گزارش بانک مرکزی،  در گروه میوه‌های تازه قیمت انار 8/3درصد،  خربزه 5/0درصد و هندوانه 3/5درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته و قیمت خیار با افزایش27 درصدی و قیمت کدو سبز با افزایش 33 درصدی نسبت به هفته مشابه ماه قبل مواجه بوده است.

این در حالی است که در گروه لبنیات،  قیمت پنیر غیرپاستوریزه 5 درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش پیدا کرده است.

وعده ارزانی گوشت قرمز

از سوی دیگر، گرچه دست‌اندرکاران تنظیم بازار مواد پروتئینی از هرگونه اظهارنظر در زمینه میزان و چگونگی افزایش قیمت مواد پروتئینی خودداری می‌کنند، اما روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اتخاذ تصمیمات جدید، وعده ارزانی گوشت قرمز را داده است.

صادق خلیلیان با بیان اینکه برای متوقف‌شدن روند افزایش قیمت گوشت تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است، به ایسنا، گفت: با توجه به اینکه قیمت گوشت در کشور ما از اوایل امسال روند افزایشی پیدا کرده و از حد متعارف خارج شده، برای متوقف شدن این روند تصمیماتی اتخاذ شده که افزایش عوارض صادرات گوشت گوسفندی از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است. 

وی تصریح کرد: همچنین تمهیداتی درنظر گرفته شده تا از 1 آذر گوشت گرم بیشتری وارد بازار شود و گوشت‌های منجمدی که ذخیره‌سازی شده را نیز به بازار وارد کنیم که این امر به تعدیل قیمت بازار گوشت کمک خواهد کرد.

کد خبر 95895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز