گروه ورزشی: هادی عقیلی مدافع ملی‌پوش باشگاه سپاهان از نگاه کاربران سایت AFC بهترین بازیکن سال 2009 قاره آسیا است.

در حالی که تنها دو روز به مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا باقی مانده، تنها نماینده فوتبال ایران در فهرست 5 بازیکن نهایی جای دارد. این مراسم روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و بهترین‌های سال 2009 فوتبال آسیا معرفی می‌شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در هفته گذشته اسامی 5 بازیکن برتر را اعلام کرد که نام عقیلی در این فهرست دیده می‌شود. در  فهرست نهایی نام کینگو ناکامورا و یاسوهیتو اندو از ژاپن، محمد عدنان از بحرین، هادی عقیلی از ایران و  فراس الخطیب  از سوریه دیده می‌شود.

معیار اصلی در انتخاب بازیکن برتر سال، انتخاب بازیکنان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات در تورنمنت‌ها و جام‌های معتبر قاره‌ای است. به طور مثال انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی و رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا 25 امتیاز دارد. عقیلی شرایط خوبی از این نظر داشته اما در انتخاب نهایی موقعیت و نتایج تیم‌های ملی و باشگاهی هم تاثیرگذار است. عقیلی به همراه تیم ملی ایران نتوانست به دور نهایی رقابت‌های جام جهانی صعود کند. در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هم سپاهان جواز صعود از مرحله گروهی را به دست نیاورد.

با توجه به این موضوع دو نماینده فوتبال ژاپن از شرایط بهتری برخوردار خواهند بود. با این وجود سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت انتخاب بهترین بازیکن سال اقدام به نظرسنجی نموده و تاکنون شرایط عقیلی بهتر از 4 رقیب دیگر بوده است و مدافع سپاهان طبق این نظرسنجی فعلا بهترین بازیکن سال 2009 فوتبال آسیا است. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال خواسته شده است تا از بین هادی عقیلی، فراس خطیب،محمد عدنان، ناکامورا و یاسوشیتو اندو یکی را به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب کنند. 

هادی عقیلی با کسب 85 درصد آرا از دیگر رقبای خود پیش است، ناکامورا و یاسوشیتو اندو 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند، فراس الخطیب سوری در رده چهارم ایستاده و محمد عدنان نیز پنجم است.  علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند با مراجعه به سایت www.the-afc.com در این نظرسنجی اینترنتی شرکت کرده و به بازیکن مورد نظر خود رای بدهند.نکته قابل‌توجه این است که نظرسنجی تاثیر زیادی در انتخاب بازیکن برتر ندارد و طبق قوانین کنفدراسیون مهمترین و موثرترین موضوع در انتخاب نهایی، امتیازات به دست آمده در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا است.

البته نتایج تیم‌های ملی و باشگاهی همچنین نتایج نظرسنجی هم مورد توجه قرار می‌گیرد اما در انتخاب برترین بازیکن سال تاثیر زیادی نخواهد داشت. در دیگر بخش‌ها و جوایز رقابت‌ها هم فوتبال و فوتسال ایران شانس کسب جوایز دیگری را خواهند داشت. فدراسیون فوتبال ایران باز هم نامزد کسب جایزه بهترین فدراسیون سال آسیاست.

این جایزه  با توجه به رشد فوتبال و پیشرفت پروژه‌های زیربنایی به کشورهای عضو اهدا می‌شود و هیچ ارتباطی با نتایج تیم‌های ملی  ندارد. در بخش فوتسال هم ایران مثل همیشه نامزد اصلی کسب همه جوایز است. در بخش‌های دیگر از جمله انتخاب بهترین داور،‌ بهترین تیم ملی، بهترین تیم باشگاهی  و ‌بهترین بازیکن جوان فوتبال ایران نماینده و نامزدی نخواهد داشت.

کد خبر 95810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز