دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

علی‌اصغر محکی: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در یادداشتی که 25 آبان در یک روزنامه دولتی منتشر کرد

یک خبرگزاری و چند روزنامه را نشانه رفت و به بهانه اطلاع‌رسانی، اظهارات نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و کارشناسان درخصوص نقد سخنان رئیس‌جمهور برای تصدی مدیریت متروی تهران را غیرمنصفانه به زیر سؤال برد.

معلوم نیست چرا در خلأ وجود سخنگویی در دولت و حضور مشاور رسانه‌ای دیگر چون جناب کلهر، باید جناب جوانفکر به‌جای پاسخ به نقدهای عالمانه کارشناسان حمل‌ونقل که از عدم تعهد دولت در برابر متروی تهران زبان به انتقاد گشوده‌اند، ایشان رسانه‌ها را متهم و آنها را به بچه‌های بداخلاق تشبیه کند.

همچنین جناب آقای مشاور از روی کدامین براهین و استدلال این رسانه‌ها را، که اظهارات فنی و کارشناسی را برمی‌تابند، مدعی اصولگرایی، و نه اصولگرا خوانده است. مگر خط‌کش اصولگرایی در دست ایشان است که معلوم کند چه کسی اصولگراست و چه کسی غیراصولگرا؟

در توضیحات آقای مشاور ندیدیم که مگر ایران فقط تهران است؟ و چرا متروی مشهد و دیگر کلانشهرها که در دست دولت است به بهره‌برداری نمی‌رسد و مردم محروم و مستضعف این شهرها به‌رغم صرف بودجه‌های فراوان باید شاهد بی‌تدبیری‌ها و بی‌مهری‌ها باشند و چرا دولت به‌جای حل مشکلات این شهرها تازه به فکر تهران افتاده است؟

چرا راه‌آهن بم – زاهدان، اصفهان – شیراز، آزادراه شمال، آزادراه پردیس که بارها خبر افتتاح آنها را از رسانه‌ها خوانده‌ایم همچنان در معطلی به‌سر می‌برند و خبری از راه‌اندازی واقعی آنها نیست؟ آیا مناسب نیست دولت به‌جای اینکه با یک دست چند هندوانه را بلند کند، پروژه‌هایی را که اسماً افتتاح کرده اما بعد از افتتاح هنوز قابل بهره‌برداری نیست تکمیل و تعهد خود را نیز به مردم تهران بابت مترو ادا کند؟

حسن خلق و سلوک ادب ایجاب می‌کند که جناب مشاور رسانه‌ای، حرمت قلم را نگاه دارد و کثیری از رسانه‌ها را که به نهادهای حاکمیتی و عمومی نظام اسلامی تعلق دارند، بی‌جهت متهم نکند و به آنها با عنوان «بچه‌های بداخلاق! و مدعی اصولگرا» برچسب نزند، بلکه بهتر است ایشان کمی تحمل خود را بالا ببرد.

اخلاق اسلامی و سنت حسنه بزرگان دین توصیه دارد که فرد عاقل باید پیش از اینکه سخنی بر زبان جاری کند و یا بر قلم بنگارد، اندکی نیز فکر کند. مگر آنکه؛

 چون غرض آمد هنر پوشیده شد

صد حجاب از دل به سوی دیده شد

آقای جوان فکر، لطفا در گفتار و بیان کمی تأمل بفرمایید!

کد خبر 95416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز