دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیکر سید‌ جلال فهیم هاشمی، ناشر پیشکسوت و مدیر انتشارات روزبهان صبح روز دوشنبه،25 آبان از جلوی کتابفروشی این ناشر و با حضور جمعی از چهره‌های شاخص نشر کشور تشییع شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم حسن کیاییان، مدیر نشرچشمه و رییس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران از هاشمی به عنوان انسانی دوست‌ داشتنی و ناشری با مرام یاد کرد  و گفت که وی تجربه‌های خوبی در کار صنفی داشت و در چند مدتی که عضو هیئت مدیره اتحادیه بود، گره گشایی‌های فراوانی از کار اتحادیه صورت داد.

در ادامه برخی دیگر از دوستان و ناشران شناخته شده درباره سجایای اخلاقی زنده یاد جلال فهیم هاشمی سخن گفتند و سپس پیکر ایشان بعد ا زتشییع در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

زنده یاد هاشمی روز گذشته به علت نارسایی کبدی در سن 72 درگذشت. وی از چهره‌های سرشناس نشر کتاب در ایران به ‌شمار می‌رفت و سالها در هیئت ‌مدیره اتحادیه ناشران حضور داشت.[جلال فهیم هاشمی،مدیر انتشارات روزبهان درگذشت]

 مجموعه آثار مرحوم نادر ابراهیمی که بارها چاپ مجدد شده و کتاب "درجستجوی صبح"،خاطرات عبدالرحیم جعفری و رمان «سهم من»‌ پرینوش صنیعی از جمله شاخص‌ترین‌آثار این ناشر به شمار می‌رود.

مراسم بزرگداشت  سید جلال فهیم هاشمی در ساعت 13 و 30 تا 15 و 30 روز چهارشنبه،27 آبان در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

کد خبر 95390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز