پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

فرهاد حسن‌زاده: می‌گویند «پشت سر هر مرد موفقی، زن فداکاری ایستاده است» که البته این زن دیده نمی‌شود.

تصویر روی جلد کتابی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم هم این گفته حکیمانه را تأیید می‌کند.

تصویر زنی که در حال تمیز کردن لباس آهنی یک شوالیه است و در عین حال می‌گوید: «بعله! تو شوالیه محبوب همه هستی، اما کسی هست که بدونه این جناب شوالیه رو کی برق می‌اندازه؟!»

البته ما به این دعواهای خانوادگی و دعوای کلیشه‌ای برتری زن یا مرد کاری نداریم. ما می‌خواهیم یک کتاب خوب طنز را به شما معرفی کنیم. کتابی که در دلش حدود 130 کاریکاتور جای داده است. کاریکاتورهایی با موضوع‌های مختلف زندگی. موضوع‌هایی که چشم عادت دیدة ما آنها را نمی‌بیند، و به سادگی از کنار آنها می‌گذرد. اما از نگاه یک کارتونیست و طنز‌پرداز دور نمی‌ماند. او هر چیزی را با تخیل طنز‌آمیز ترکیب می‌کند و پدیده‌ای تازه خلق می‌کند، پدیده‌ای که به دلیل غیرعادی بودنش مایه خنده یا لبخند می‌شود.مثل این صحنه کتاب که آدم برفی به یک آدم برفی آب شده می‌گوید: «گفته بودم با فندک بازی نکن!»

این کتاب در برگیرنده آثار «تونی‌لوپز» است. او یک کارتونیست مطرح است که یک شعار ساده در ذهن دارد: «هیچ چیز مهم‌تر از خنداندن خلق خدا نیست!» او شهرت فراگیر خود را مدیون عمل کردن به این شعار ساده است. شهرزاد نیک بین این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات حوض نقره آن را به قیمت 1700 تومان منتشر کرده است. راستی اسم کتاب را گفتم یا نگفتم؟ اسم کتاب این است: «کسی می‌دونه این شوالیه رو کی برق می‌اندازه؟!»

کد خبر 95264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز