پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایر ایندیا، خط هوایی ملی هند از زیان خالص 55.5 میلیارد روپیه‌ای (1.2 میلیارد دلاری) در سال مالی منتهی به مارس خبر داد

خبرگزاری آلمان از دهلی نو گزارش داد، این خط هوایی دولتی که این نتایج را در شهر جنوبی چنای منتشر کرد، گفت این زیان دو برابر بیش از 22 میلیارد روپیه کاهش درآمدهایش به سبب افت 12 درصدی شمار مسافرانش است.

در بیانیه‌ای که این خط هوایی منتشر کرد، آمده که این زیان فزاینده به خاطر "رکود جهانی، کاهش حمل بار و تعداد مسافران" بوده است.

ماه گذشته، دولت هند اعلام کرد در صورتی کمک یک میلیارد دلاری به ایر ایندیا اعطا می‌کند که این خط هوایی هزینه‌های خود را کاهش و درآمدهایش را افزایش دهد.

شرکت هوانوردی ملی که ایر ایندیا را در تملک خود دارد، حقوق ماه ژوئن 31 هزار کارمند خود را 15 روز به تعویق انداخت که اعتراض‌هایی را به دنبال داشت.

ماه سپتامبر خلبانان این خط هوایی که حقوق نگرفته بودند، اعتصاب پنج روزه‌ای را در اعتراض به تصمیم شرکت برای قطع پرداخت‌های تشویقی داشتند.

تحلیلگران این صنعت می‌گویند بخشی از زیان عظیم ایر ایندیا ناشی از زیاده از حد بودن تعداد کارکنان و مدیریت ضعیف آن است. برنامه عمده بازسازی در حال اجراست که هدف از آن افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌هاست.

ایر ایندیا اعلام کرد: "تدابیر کاهش هزینه‌ها و افزایش نیاز برای حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی احتمالا منجر به بهبود کارکرد عملیاتی سال 2009 - 2010 خواهد شد."

انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی پیش‌بینی کرده بود صنعت هوانوردی جهانی 16.8 میلیارد دلار در سال 2008 ضرر کند و این رقم در سال 2009 به 11 میلیارد دلار برسد که دلیل آن ضعف درآمدی و افزایش هزینه‌های عملیاتی است

کد خبر 95059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز