گروه سیاسی: دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تعدادی از افراد اصلح و اعلم در این انتخابات حضور پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: افراد شایسته دیگری هم بودند که متأسفانه به رغم درخواست‌ها و دعوت‌ها وارد عرصه انتخابات نشدند.

آیت‌الله احمد جنتی در سخنانی در جمع مدیران ستادی و رؤسای دفاتر استانی شورای نگهبان در قم که پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان آن را منتشر کرد افزود: منطقی است که در حوزه‌های انتخابیه حداقل دو برابر افراد مورد نیاز کاندیدا وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که وضعیت تعداد کاندیداها در برخی حوزه‌ها قابل قبول نیست، اظهار داشت: اگر چه منع قانونی در این زمینه وجود ندارد اما تلاش زیادی انجام شده که تعداد کاندیداها در همه حوزه‌های انتخابیه به حد نصاب قابل قبولی برسد.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر رقابتی‌شدن انتخابات خبرگان در تمامی حوزه‌های انتخابیه گفت: اقداماتی انجام شده که حوزه‌های انتخابیه غیر رقابتی از این وضعیت خارج شوند.

جنتی با گلایه از حضور نیافتن برخی افراد شایسته، اصلح و اعلم در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان گفت: بین اصلح و صالح و اعلم و عالم تفاوت وجود دارد و ما انتظار داشتیم همه اعضای مجلس خبرگان اصلح و اعلم باشند.

کد خبر 9465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز