دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیوان ساکت،‌آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار در گفت وگویی باهمشهری‌آنلاین از کنسرت ماه دسامبر در آمریکا و به یاد پرویزمشکاتیان خبر داد.

ساکت که قرار است روزهای  5 و 13 دسامبر در تالار واشنگتن دی سی به اجرای برنامه بپردازد درباره ویژگی‌های این کنسرت گفت: درا ین کنسرت ابتدا قطعاتی از استاد پرویز مشکاتیان را در بخش اول برنامه اجرا خواهم کرد و سپس در بخش دوم به اتفاق گروه برخی از ساخته‌های خود را در قالب گروه نوازی و تکنوازی تار و سه‌تار خواهم نواخت.

 به گفته ساکت این نخستین کنسرتی است در آمریکا که بدون خواننده برگزار می شود و علاوه بر من هنرمندان دیگری چون کاظم داوودیان(سنتور)، ناصر خراسانی(دف)، دکتر آنا لویی (تنبک) و هنرمندان دیگری که از کشورهای دیگر در این کنسرت با من همراهی خواهند کرد.

وی درباره اعتراض آقای شجریان به انتشار کار مشترکش در سایت‌های اینترنتی گفت:من هم از این اقدام و چگونگی دست‌یابی به این کار که ناقص هم بود،‌ابراز تعجب می‌کنم و طبیعی است که هیچ آهنگسازی نمی‌آید کاری را که ناقص است به بیرون انتشار دهد و از این بابت گله‌مند و شاکی‌ام و امیدوارم اکنون که سایت‌های اینترنتی و موسیقایی دریافتند که نه من راضی به این کار بودم و نه استاد شجریان، از آن استفاده نکنند.

ساکت که خود از مدرسین شناخته شده ردیف موسیقی سنتی با تار و سه تار است ضمن تمجید از تلاش‌های اهالی موسیقی و به خصوص خانه موسیقی در ثبت ردیف در یونسکو گفت: انتشار این خبر و تاثیر آن باعث خوشخالی همه شیفتگان موسیقی و فرهنگ ایران است این جانب ضمن تشکر از کسانی که در ثبت این یادگار با ارزش و این گنجینه گرانبهای فرهنگ ایران و تبریک به تمام ملت ایران به خاطر دستیابی به این مهم.

به گزارش همشهری‌آنلاین کیوان ساکت چندی قبل تلاش‌هایی در جهت بهره‌گیری از استعدادهای جوان موسیقی در شهرستان‌ها انجام داده بود.[گفت وگو با کیوان ساکت درباره موسیقی شهرستان‌ها]

کد خبر 94298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز