همشهری‌آنلاین: انتشارات فرهنگ معاصر به زودی چاپ پنجم از ویراست دوم "فرهنگ انگلیسی-فارسی دانش آموز" را روانه بازار خواهد کرد که پاسخگویی مفید وکاربردی برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان است.

به گزارش همشهری‌آنلاین این فرهنگ به گونه ای طراحی شده که برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان می تواند کارکردهای متنوع و وسیعی داشته باشد.در این فرهنگ بیش از 12000واژه گنجانده شده که بخشی از این واژگان از کتاب های درسی استخراج شده اند و بخشی دیگر از بانک واژه انتشارات فرهنگ معاصر.در این فرهنگ،اصطلاحات و فعل های گروهی(ترکیبی)نیز در در ذیل بسیاری از واژگان مربوطه گنجانده شده اند.

فرهنگ دانش آموز همچنین دارای 22 صفحه از مهم ترین نکات دستوری زبان انگلیسی است که برای دانش آموزان ضروری تشخیص داده شده اند و در بخش میانی کتاب،قابل مطالعه هستند.در این کتاب برای بسیاری از واژگان ذکر توضیحات اضافی،ضروری تشخیص داده شده و این توضیحات در طول کتاب در قالب نکات کاربردی،درون کادرهایی جداگانه ارایه شده اند.کتاب فرهنگ دانش آموز جدول کامل افعال بی قاعده زبان انگلیسی را نیز در بر دارد.

مهمترین ویژگی‌و حسن این کتاب در آن است که واحد پژوهش‌انتشارات فرهنگ معاصر بعد از مطالعه مدخل‌هاو واژه‌هایی را در این فرهنگ گنجانده است که بیشترین کاربرد را در کتاب‌های دوره دبیرستان و راهنمایی دارد و به این ترتیب دانش‌آموزان با بهره گیری از این فرهنگ می‌توانند معانی دقیق و و فرم دستوری آن را به همراه تلفظ صحیح آن را در این کتاب بیابند بدون آنکه نیازی به مراجعه به فرهنگ‌های قطور و پرحجم داشته باشند.

یکی از دست‌اندرکاران انتشارات فرهنگ معاصر در گفت وگویی با همشهری‌آنلاین گفت: متاسفانه در کشور ما تبی در میان دانش‌آموزان فراگیر شده است که گمان می‌کنند هر کتابی که قطورتر و حجیم تر باشد،  مفید‌تر است، در حالی که با تخصصی شدن امور در هر حوزه‌ای دانش‌آموزان باید بدانند که هر کتابی را برای چه کاری می‌خواهند. بله اگر کسی بخواهد به ترجمه جدی و تخصصی بپردازد این فرهنگ تکافوی کارش را نمی‌کند و باید از فرهنگ پویای بزرگ و دوهزار صفحه‌ای استفاده کند و یا فرهنگ هزاره ، اما اگر کسی دنبال این است که در محدوده کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و دبستان از فرهنگی‌استفاده کند ، فرهنگ دانش‌آموز به صورت دقیق وکامل پاسخگوی نیازهای وی خواهد بود.

این عضو واحد پژوهش انتشارات فرهنگ معاصر گفت: یکی از ویژگی‌های انتشارات فرهنگ معاصر وواحد پژوهش این انتشاراتی در این است که سعی کرده است با تنوع دادن به نیازهای اقشار مختلف، برای هر قشر و نیازمندی‌های خاص آن کتاب فرهنگی فراهم کند تا آنها مجبور به تهیه کتاب‌های قطور نباشند. این گونه هم در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اند و هم آنکه هزینه کمتری هم پرداخت کرده‌اند.

کتاب فرهنگ دانش آموز در قطع پالتویی،با چاپ دو رنگ،در 350 صفحه و با قیمت 2800 تومان تا چندی دیگر به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

کد خبر 93967

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز