چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشنواره موسیقی‌ مفام نوازان جوان پنجشنبه 7 آبان ‌آغاز می‌شود

جشنواره موسیقی‌ مفام نوازان جوان از ساعت 18 روز پنجشنبه 7 آبان در فرهنگسرای نیاوران کار خود را ‌آغاز می‌کند و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین در نخستین روز این جشنواره سه روزه  5 گروه مقامی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
گروه موسیقی گیلان پنجشنبه از ساعت 18 به عنوان اولین گروه اجرا کننده در جشنواره موسیقی مقام نوازان جوان به روی صحنه خواهد رفت و پس از آن به ترتیب گروه هایی از خراسان رضوی، کرمانشاه و ایلام به اجرای برنامه می پردازند.

اجرای ویژه شب اول جشنواره موسیقی مقامی جوان نیز در بخش جنبی به برنامه استاد علی اکبر بهاری نوازنده سورنا و دهل اختصاص دارد که طی آن این هنرمند به همراه گروهی از شمال خراسان قطعاتی را خواهد نواخت.

در روز جمعه 8 آبان نیز همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) برنامه اجرای گروه های شرکت کننده از ساعت 18 آغاز می شود که طی آن به ترتیب گروه هایی از آذربایجان، خراسان شمالی، لرستان، مازندران، اندیمشک و ترکمن صحرا به روی صحنه می روند.

در بخش پایانی شب دوم این جشنواره نیز اجرای ویژه ای دیگری تدارک دیده شده است که طی آن استاد حبیب الله قادر آتشگر از سیستان و بلوچستان به همراه گروهش به اجرای برنامه ای از موسیقی مقامی زابل خواهد پرداخت.

 مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی مقام نوازان جوان روز شنبه 9 آبان برگزار خواهد شد که پیش از آن چند اجرای دیگر به روی صحنه خواهد رفت. یاد آور می شود این جشنواره به جوانان زیر 28 سال اختصاص دارد و قرار است طی این سه روز 17 گروه مقامی از سراسر کشور در فرهنگسرای نیاوران به رقابت بپردازند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست، در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد و به ابتکار محمدرضا درویشی و همکاری مرکز موسیقی وزارت ارشاد، جشنواره سالانه‌ای از نوازندگان زیر سی‌سال مناطق مختلف در کرمان برگزار می‌شد که از سال 1384 تا کنون این جشنواره تعطیل شده است.

کد خبر 93961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز