همشهری آنلاین: تخلفات رانندگان تاکسی تهران در نرم افزار جامع مدیریت تاکسیرانی ثبت می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که این نرم افزار به همت سازمان فنآوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تهیه شده است، گفت: کار مطالعاتی این نرم افزار از سال 1385 آغاز شد.

رضا قاضی افزود: تمرکز زدایی امور تاکسیرانی، واگذاری امور رانندگی تاکسی به مناطق شهرداری و شرکت های خصوصی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی تهران، یکپارچه سازی اطلاعات شرکت های تاکسیرانی خصوصی و مناطق شهرداری و سازمان تاکسیرانی از جمله اهداف تهیه این نرم افزار است.

وی گفت: در این نرم افزار همه اطلاعات مورد نیاز مربوط به رانندگی تاکسی مانند مشخصات فردی، اطلاعات خودرو و شرکتی که در آن فعالیت می کنند، ثبت شده است.

قاضی افزود: همچنین اطلاعاتی در زمینه شکایت از رانندگان تاکسی و تخلفات آنان و رای انضباطی در این نرم افزار ثبت شده است.

وی گفت: ارتباطات مردمی، بازرسی تاکسیرانی سطح شهر، سامانه پیامک 30004246 ، سامانه مدیریت شهری شهرداری تهران (137)، سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران(1888) و شکایات سرپرست خط از جمله مراجع اعلام کننده شکایات به سازمان تاکسیرانی است.

قاضی افزود: در صورتی که رانندگان تاکسی تخلفات ثبت شده بسیاری در این نرم افزار داشته باشند، محدودیتهایی برای آنان مانند صادرنکردن مرخصی، پرداخت نکردن وام، جلوگیری از نقل و انتقال و یا جلوگیری از نوسازی تاکسی اعمال می شود.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که در حال حاضر 95 هزار و 901 دستگاه تاکسی و مسافربر شخصی ساماندهی شده در سطح تهران فعالیت می کند، گفت: هم اکنون اطلاعات مربوط به 65 هزار دستگاه از این خودروها در این نرم افزار ثبت شده است.

وی با بیان این که اطلاعات 10 هزار دستگاه مسافربر شخصی ساماندهی شده درتهران که پلاک تاکسی گرفتند در این نرم افزار ثبت شده است، افزود: برای حدود 31 هزار دستگاه مسافربر شخصی دیگر لازم است که این خودروها پلاک تاکسی بگیرند.

قاضی گفت: با استفاده از این نرم افزار رانندگان تاکسی نیازی ندارند تا برای انجام امور اداری خود به سازمان مرکزی تاکسیرانی مراجعه کنند بلکه می توانند این امور را در مناطق تاکسیرانی محل سکونت خود پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: کاربران شرکت های تاکسیرانی خصوصی می توانند با داشتن گذرواژه از طریق شبکه اینترنت به این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 93651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز