همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت: از هر جایی که کیفیت برایمان مطلوب و قیمت تمام شده برایمان اقتصادی باشد، بنزین می‌خریم و محدودیت قانونی از این بابت نداریم.

سیدمسعود میرکاظمی پس از جلسه هیئت دولت در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره تحریم‌های اقتصادی افزود: موضوع تحریم بنزین در شرایط کنونی معنا و مفهومی ندارد.

وی اضافه کرد: همان گونه که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم اگر کسی بخواهد در این وادی گام بردارد، آن قدر امکان انتخاب برای ما هست که می‌توانیم آن را حذف کنیم و این کار را هم خواهیم کرد.

میرکاظمی با بیان اینکه دامنه خرید بنزین از کشورهای مختلف را هم می‌توانیم توسعه دهیم گفت: این در حالی است که در داخل کشور توانایی تولید بنزین داریم هر چند شاید قدری گران‌تر برایمان تمام شود اما به هر حال این امکان وجود دارد.

وزیر نفت در ادامه اظهار داشت: نکته قابل توجه دیگر این است که برخی وقتی این موضوع حل و بحث تحریم منتفی شد، سناریوی دیگری را آغاز کردند که برای مثال بنزین را از کشوری مانند ونزوئلا می‌خرند و گران‌تر تمام می‌شود و کیفیت ندارد.

میرکاظمی با بیان اینکه گویی برخی افراد از اینکه مسئله تحریم در حال حل شدن است ناراحتند، گفت: فکر می‌کنم باید چه آگاهانه یا غیرآگاهانه از دامن زدن به این موضوع جدا خودداری کرد.

وی افزود: از طرف دیگر توقع این است که به گونه‌ای حرکت نکنیم که سبب خوشحالی دشمنان شویم؛ برای مثال با فلان کشور کار سیاسی می‌کنیم و اصلا نمی‌خواهیم از آن خرید کنیم.

میرکاظمی با ضروری خواندن برنامه ریزی یکپارچه و هماهنگ گفت: اگر همه مسئولان و کسانی که صاحبنظر هستند و نیز رسانه‌های ما مباحث را به گونه‌ای مطرح کنند که حداقل با حوزه‌های نفتی کشور هماهنگ بشوند این به زیر سوال رفتن سیاست‌های ملی کشور منجر نمی‌شود و قطعا به ضرر مردم هم تمام نمی‌شود.

وزیر نفت افزود: وظیفه ما این است که اگر خبری را منتشر یا موضوعی را مطرح می‌کنیم و اگر انتقاد و نظری داریم، این موارد نباید سبب تضعیف ملی شود.

میرکاظمی گفت: باید پذیرفت که با همه این تحریم‌ها همان طور که 30 سال گذشته با آن مقابله کردیم، درباره بنزین هم می‌توانیم با تدبیر رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر ما تحریم بنزین هم حل شده است و دامن زدن به این موضوع به هیچ وجه منطقی نیست.

کد خبر 93249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز