پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

علی کهن‌نسب: تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران کار دشواری برای صعود از گروه خود خواهد داشت

هلند، گامبیا و کلمبیا حریفانی هستند که تیم ملی فوتبال نوجوانان در صورت کسب امتیاز لازم از این حریفان می تواند جواز حضور در مرحله حذفی را پیدا کند. نوجوانان ایران که برای دومین بار حضور در این جام را تجربه می کنند ، امید بسیاری به شگفتی آفرینی و درخشش در مسابقات  دارند.

گامبیا، کوچک، ناشناخته ولی قدرتمند

فوتبال گامبیا هر چند در نظر ناشناخته است ولی تاکنون نوجوانان قاره آفریقا در رقابت‌های فوتبال جام جهانی نوجوانان بیشترین افتخارات را کسب کرده اند و حتی در برخی از دوره ها شاهد برگزاری دیدار نهایی و رده بندی‌با حضور دو تیم آفریقایی بوده ایم.

تیم ملی نوجوانان

با چنین پیش زمینه ای گامبیا به عنوان قهرمان قاره آفریقا پای به این رقابت ها می گذارد و از حریفان قدرتمند نوجوانان ایران به شمار می‌رود. این تیم از نوجوانان بااستعدادی تشکیل شده و اعضای این تیم امیدوارند تا با درخشش در این جام با قراردادهای خوب به فوتبال اروپا راه پیدا کنند. 

این سومین حضور گامبیا در جام جهانی نوجوانان به شمار می رود . گامبیا در شرایطی در مسابقات این دوره قدم می گذارد که در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان در قاره ، حضوری درخشان داشته است و خود را به عنوان یکی از پنج قدرت این مسابقات معرفی کرد. فیزیک بدنی مناسب بازیکنان این تیم و قدرت دوندگی و خستگی ناپذیری آنها باعث شده تا از
هم اکنون کارشناسان به این تیم به عنوان یکی از تیم هایی که می‌تواند پدیده جام لقب بگیرد،نگاه کنند.

سایهو گاساما (بازیکن میانی) ،موسی کامارا دروازه بان و سی یو قسامه و ابرایما بوژانگ از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند.

تیم ملی نوجوانان ایران و ازبکستان

کلمبیا، باتجربه ترین حریف گروه

چهار پیروزی، دو تساوی و یک شکست به همراه 11 گل زده و شش گل خورده کارنامه تیم کلمبیا در جام جهانی گذشته است. کارنامه‌ای که نشان می‌دهد که ایران و دیگر رقبا کار آسانی برابر این تیم آمریکای جنوبی ندارند. این تیم تا به حال در جام‌های جهانی 1989، 1993، 2003 و 2007 حضور داشته و با تجربه‌ترین تیم گروه به حساب می‌آید. این تیم در جام جهانی 2003 فنلاند با شکست برابر آرژانتین به مقام چهارم رسید. کلمبیایی‌ها امیدوارند تا با اتکا به بازیکنان فیزیکی و تکنیکی خود مقام بهتری را در مقایسه با جام جهانی 2003 کسب کنند. کلمبیا برای رسیدن به جام جهانی زیر 17 ساله ها رقابت تنگاتنگی با شیلی داشت و پس از این که نتوانست از پس برزیل بربیاید در رتبه دوم گروه خود قرار گرفت و موفق شد شیلی و پرو را کنار بگذارد و با مساوی با بولیوی و پاراگوئه بخت حضور در این مسابقات را پیدا کند. 

ادوین کاردونا هافبکی است که در رقابت های نیجریه گفته می شود حیرت جهانیان را بر خواهد انگیخت. از او به عنوان گلزن ترین هافبک در جام جهانی نیجریه نام می برند. او در
مسابقه های مقدماتی هفت گل به ثمر رسانده است. ویلسون کوئرو مهاجم این تیم نیز از دیگر بازیکنان بسیار تأثیرگذار تیم به شمار می رود.

مصاف تیم ملی نوجوانان ایران با کره جنوبی

هلند، نارنجی‌های جوان دنیای فوتبال  

هلند بزرگ‌ترین مدرسه‌های فوتبال جهان را دارد و همین مدارس از هلند کشوری ساخته اند که استعدادهای زیادی را به دنیای فوتبال معرفی می‌کند. با این حال نوجوانان هلندی هیچ وقت نتوانسته‌اند به مقام مناسبی دست پیدا کنند وتنها یک بار و آن هم در جام جهانی سال 2005 در این مسابقات حضور داشته اند و در نخستین  تجربه خود به مقام سوم رقابت‌ها دست یافته‌اند.

فدراسیون فوتبال هلند پس از این که در دوره گذشته در سال 2007 در کره جنوبی با ناکامی در این جام جهانی روبه رو شد، تلاش مضاعفی برای پرورش نسل جدیدی از زیر 17 ساله ها آغاز کرد. این تلاش آنها منجر به ظهور چهره های نخبه ای در تیم نارنجی‌های جوان شد. اوژگون اوژگوب عضو باشگاه فاینورد ستاره و کاپیتان هلند و از بازیکنان مطرح این تیم است که در پست هافبک بازی می‌کند . همچنین شبیر ایسوفی و لوک کاستینوا از دیگر ستاره های نارنجی پوشان اند. کاستینوادر مرحله مقدمانی 15 گل برای تیم هلند به ثمر رساند و خود را به عنوان یک گلزن توانمند در گروه خود مطرح کرد. از او به عنوان یک بازیکن خطرناک در جام جهانی 2009 نیجریه نام می برند. مهاجمی که به‌خوبی از سوی هافبک‌ها تغذیه می‌شود. هلندی‌های جوان یک دروازه‌بان خوش قامت به نام پاتریک ترمات  دارند که به خوبی می‌تواند تیم را از عقب زمین هدایت کند.

کد خبر 93230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز